۱۳۸۸/۰۶/۰۹

محمدرضا جلائی پور

يکشنبه 2 هفته پيش (جای همگی خالی) توی صحرای عرفات بودم که دلم برای روز عرفه و دعای آن در حسينيه ارشاد تنگ شد. بی اختيار ماهها و روزها را تا رسيدن آن در ذهنم مرور کردم و شمردم. چند سالی است که با دعای عرفه همراه با سخنرانی دکتر مهدوی در حسينيه ارشاد خو کرده ام. بر خلاف بسياری از اين آقايان سخنران و نوحه خوان که امام حسين و يارانش را در حد يک سری آدم بيچاره و درمانده پائين می آورند تا قطره اشکی به چشم مردم بنشانند، آنچه که در آنجا رخ می دهد بيان عظمت و زيبائيهای کربلا و عاشوراست و همين کافی است تا تو در مقابل اين همه زيبائی به وجد آمده و بی اختيار اشک بريزی. پس از سخنرانی هم دعای زيبای عرفه بود که با نوای دلنشين 2 جوان که نمی شناختمشان و قرائت ترجمه همزمان توسط يک خانم اجرا می شد. زيبائی و رسائی کلام امام و اين اجرای ساده و بی آلايش واقعا لرزه بر وجود انسان می انداخت.
هفته پيش از متن نامه سرگشاده يکی از جوانان دارای مدال المپياد متوجه شدم که آن نوای دلنشين متعلق به محمدرضا جلائی پور بود. مرور آن لحظات ناب و تعلق آن همه سادگی و بی آلايشی به برنده مدال طلای المپياد ادبی، رتبه اول کنکور و دانشجوی ممتاز دوره دکترا برايم جای بسی تعجب بود و عجيب تر اينکه اين انسان شريف اينک در سلول انفرادی زندان اوين نظام مقدس جمهوری اسلامی! ايران اسير است.
نمی دانم زندانی شدن او از سر دينداری حاکمان است يا آزادگيشان! حاکمانی که داعيه حسينی بودنشان گوش فلک را کر کرده است. اما بی شک لبخند از سر آرامش و اطمينان محمدرضای جلائی پور در صحنه چهارم نمايش مضحک بيدادگاه، نشان از شناخت و پيروی واقعی او از امامش دارد.

۱۳۸۸/۰۵/۱۹

تنگ نظري

نميدانم اسم خوبي انتخاب كردم يا نه اما دلم ميخواست اين حرفها را بزنم تا كمي سبك شوم ، در شركت ما براي هر نفر سقف تعيين كردند بيش از دو مقاله در سال ندهد، نميدانم دليلشون چي است ،شنيدم گفته اند يك تيمي درست شده و مقاله ميده ،به نظر شما بد است يك چنين تيمهايي تشكيل بشه؟ من حتي پيشنهاد كردم سقف مالي يا امتيازي براش لحاظ كنند ولي اقدامي نشده،شايد مبلغ مالي كه براي مقاله در نظر گرفتن براتون بگم خندتون بگيره. براي مقالات قبول شده بعد از كنفرانس هم ميخواند براشون توضيح بديم، فكر ميكنم اين هم يك جور تفتيش است.

۱۳۸۸/۰۵/۱۸

ظلم

فعلا به نظر می‌رسد که همه در مود «سکوت معنی‌دار» هستیم!

برای تنوع اینجا را بخوانید.

۱۳۸۸/۰۵/۱۲

روح گويا )) (Goya's Ghost)

روح گويا اسم فيلمي است كه در لينك بالا در مورد آن توضيح داده شده است، يك جاي فيلم از دختري كه در حال شكنجه شدن است مي خواهند كه حقيقت را بگويد، او ميگويد حقيقت چيست تا ان را بگوييم و....

۱۳۸۸/۰۵/۱۱

color revolution

اين مطلب در سايت الف بود نظرتان در مورد اين مقاله چيست؟