۱۳۸۴/۰۷/۰۵

کسی لطف کند و مرا راهنمایی کند

می‌گویند تمام مردم ایران طرفدار دستیابی ایران به تکنولوژی هسته‌ای هستند و این یک قضیه ملی است. فکر می‌کنم که یا من خیلی از مرحله پرت هستم یا براستی یک جای کار می‌لنگد. چیزی که من نمی‌فهمم این است که چرا در حالی که ایران مشغول «غنی‌سازی اورانیم» است، مرتب از حق خود در مورد «دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای» صحبت می‌کند؟ اگر هدف کسب علم و دانش است، می‌شود کسی به من بگوید تولید کردن اورانیم غنی شده، آنهم به میزان چندین برابر مقدار لازم برای سوخت‌های هستی نیرو‌گاه‌ها، چه ربطی به موضوع داد؟ در تمامی دنیای فیزیک هسته‌ای و ذرات بنیادی، چیز دیگری جز غنی‌سازی اورانیم وجود ندارد؟ در ثانی، این همه مرکز مختلف در نقاط مختلف کشور برای این قضیه غنی سازی به راه افتاده‌اند که اورانیم غنی شده برای کجا تهیه کنند؟ برای نیروگاه‌های هسته‌ای که نداریم؟؟ نکند برای نیروگاه هنوز ساخته نشده بوشهر آنها را می‌خواهند؟ راستی مگر یک نیروگاه چقدر سوخت مصرف می‌کند که ما این همه سانتریفیوژ احتیاج داریم؟ از آن گذشته، مگر با روسیه قرارداد انحصاری نداریم که تا ۱۰ سال، سوخت نیروگاه را آنها تهیه کنند؟ می‌شود کسی لطف کند و مرا راهنمایی کند؟

۲ نظر:

Arash Salarian گفت...

سلام مهدی جان.
کا، دمت گرم. من تو دفترم هستم و به زور خودم را نگه داشتم که از خنده منفجر نشوم وقتی که در ذهنم با لحن و لهجه با حال مهدی تکرار کردم: «استفاده صلح آمیز از سلاح هسته‌ای»!
از شوخی گذشته، من هم فکر می‌کنم جواب واقعی سوال من، یک چیزی تو همین مایه‌هاست که مهدی گفته. خدا خودش به خیر کنه!

Hamid Tajgardoon گفت...

البته تا آنجاکه من شنیده ام استفاده از سلاح هسته ای حرام شرعی اعلام شده و هنوز هیچ فتوایی در موردحرمت ساخت ،انبار کردن ، خرید و فروش سلاح هسته ای صادر نشده است