۱۳۸۴/۰۲/۱۲

بحث بی‌پایان

یکی از بزرگ‌ترین مسایلی که برای قرنها و قرنها ذهن بشر را مشغول کرده، وجود یا عدم وجود خداست. گویی تا بوده، عده‌ای منکر او عده‌ای معتقد به او بوده‌اند. امروز خبری را در Slashdot خواندم به این مذمون: در شهر دوور در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا، در مدرسه‌ای اعضای هیت مدیره به معلمهای علوم مدرسه گفته‌اند که از آنجا که در درسهای مدرسه، معلمان به شاگردان در مورد تئوری تکامل درس می‌دهند، لازم است که همزمان با این درس به دانش‌آموزان یاد‌آوری کنند که این تئوری ناقص است و تئوری جایگزینی هم وجود دارد و آن تئوری "inteligent design" است (شرمنده، ترجمه درستش را به فارسی نمی‌دانستم). حال، عده‌ای از والدین و چند سازمان فرهنگی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند.
در slashdot هم بحث مفصلی درگرفته که شامل مطالب خواندنی فراوانی برای کسانی که به این بحث پایان ناپذیر علاقه دارند، است: بحث‌هایی در مورد وجود یا عدم وجود خدا، تئوری بیگ‌بنگ، آدم و حوا، تکامل و خلق‌الساعه و مطالب دیگر.

۱ نظر:

Masoud Ghaffari گفت...

آمريکا مذهبي‌ترين کشور غربي است. البته مذهب نه به معناي غیرتی شدن از بیرون بودن موی سر یا چیزهایی شبیه به این که در بعضی کشورها مهم‌ترین شاخصه مذهب محسوب می‌شود!!!
موضوع تدریس تئوری خلقت و یا تئوری تکامل و یا این تئوری سوم همچنان موضوع بحث (از والدین گرفته تا دادگاه عالی) است. جالب است که بین عموم تئوری خلقت از تئوری تکامل هوادار بیشتری دارد.
دو سه شب پیش خبرنگاری از بوش در مورد رابطه دین و دولت سوال کرد (بوش مذهبی است و طرفداران مذهبی زیادی دارد). بعدا یکی از گزارشگرها می‌گفت که جالب است که در قرن ۲۱ام همچنان چنین سوالی مطرح است!!!!!

شاید بد نباشد دوستانی که اطلاع دارند از موضع مقامات مذهبی شیعه در مورد این سه تئوری بنویسند.