۱۳۸۴/۱۲/۱۶

گندزدن در مقیاس کلان

جمعه هفته آینده جلسه دفاع عمومی تز دکترایم برگزار خواهد شد. امروز ای‌میلی برای اطلاع دوستان و آشنایان آماده کردم و علاوه بر آنها، آنرا برای «دانشجویان دکترا»ی دانشگاه و «اعضای دانشکده» ارسال کردم. خوب، تا به اینجا نکته خاصی نیست و خیلی‌ها اعلان جلسه دفاع را برای همه دانشجویان ارسال می‌کنند. نکته جالب و در واقع «گند» اساسی در این بود که من متن دعوت را به دو زبان انگلیسی و فرانسه نوشته بودم. از آنجایی که فرانسه من چندان خوب نیست، اکثر بخش فرانسوی متن را از اعلامیه شخص دیگری کپی کردم. خوب، حدس می‌زنید که چه اتفاقی افتاده است؟ من در قسمت انگلیسی نوشته‌ام که دفاع به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و در قسمت فرانسه آمده که دفاع به زبان فرانسه است!! در کمتر از ده دقیقه ای‌میلی از یکی از دانشجویان دکترای رشته ریاضی دریافت کردم که این خطا را متذکر شده بود. لابد تا چند ساعت دیگر که ملت ای‌میل‌هایشان را چک کنند، هزاران نفر به ریش بنده خواهند خندید. خلاصه فکر کنم که این اشتباه، با توجه به تعداد کسانی که ای‌میل را دریافت کرده‌اند، بزرگ‌مقیاس‌ترین اشتباه من تا به حال بوده است!

هیچ نظری موجود نیست: