۱۳۸۵/۰۵/۲۴

عصر سرعت و اطلاعات

صحبت از سرعت اینترنت بود. چرا که عصر،عصر سرعت و اطلاعات است. اما عصر ما در ایران چیز ذیگری است.
دیگر دیدن پیام "ACCESS DENIED" امری عادی شده، حتی اگر در جستجوی مطلبی فنی بوده ای و لینک مثلا دیتا شیت یک آی سی را گوشوده ای.
امواج نویز ارسالی جهت عدم دریافت سیگنالهای ماهواره آنقدر قوی تر شده که دیگر تقریبا هیچ کانالی گرفته نمیشود. فرمانده نیروی انتظامی از یک مجوز کلی برای ورود به خانه کلیه شهروندان جهت جمع آوری تجهیزات ماهواره ای سخن می گوید و از شهرواندان میخواهد خودشان تجهیزات را به نزدیکترین پاسگاه تحویل دهند و رسید بگیرند!
در این میان معاون رئیس جمهور به دولت نمره 20 میدهد و بنگاه بانگ و رنگ* سرود حماسی عربی پخش میکند.
پی نوشت: بنگاه بانگ و رنگ اصطلاح عبدالکریم سروش برای صدا و سیما است با این توضیح که: دیدن برنامه های بنگاه بانگ و رنگ هم فرصت میخواهد و هم رغبت و هم طاقت.

۲ نظر:

Farshad F گفت...

در دو سال گذشته هر وقت ایران بودم برای دسترسی به وبسایت دانشگاه قبلی ام مشکل داشتم. حتما می توانید حدس بزنید چرا: دانشگاه اسکس.
اما جالب بود همیشه توی کافی نت ها می توانستی با مسئول کافی نت صحبت کنی و با یک آی پی فیلتر نشده وارد شوی.
حتی یکبار با تماس با یکی از شرکتهایی که کارت اینترنت می فروختند توانستم پشت تلفن آی پی فیلتر نشده را بگیرم.

Afshin گفت...

این کار تا پارسال هم امکان پذیر بود. به این دلیل که اکثر ISP دارها با گرفتن مجوز upload و گذاشتن دیش مستقیما کار میکردند. ولی این مجوز ها از پارسال دیگر تمدید نشد و اکنون تمام upload ها از طریق شرکت مخابرات انجام میگیرد. البته هنوز برخی از ISP ها دارای مجوز download هستند.
تنها پیام امیدوار کننده در سایتهای فیلتر شده این عبارت است:
"مسدود بودن این سایت طبق دستور مقامات محترم قضایی انجام گرفته است؛ لذا در صورتیکه سایت به اشتباه فیلتر شده است ضمن عذرخواهی خواهشمند است آدرس را در محل زير وارد و کليد Submit را فشار دهيد. تا در اسرع وقت اقدامات اداری با قوه قضاییه جهت بازگشایی آن انجام گیرد."
ولی من شخصا تا کنون هیچ سایتی را ندیدم که قبلا آدرسش را داده باشم و بعدا فیلترش برداشته شده باشد.