۱۳۸۶/۰۱/۲۹

سپاس‌گزاري شفابخش است

پژوهش‌گران طی تحقيقات متعددی دريافته‌اند، شکرگزاری و سپاس‌گزاري اثر شفابخشی دارد و سبب طول عمر می‌شود.
تحقيقات صورت گرفته در مرکز پژوهشی سلامت قلب کاليفرنيا طی بررسی اثرات مثبت سپاس‌گزاري بر سلامت جسمي‌ انسان حاکی است، قدردانی، سپاس‌گزاری و شکرگزاری در صورتی که آگاهانه انجام شود موجب افزايش فعاليت دستگاه پاراسمپاتيک مي‌شود. با افزايش فعاليت پاراسمپاتيک، استرس و هيجانات منفی که از عمده‌ترين عوامل بيماری‌های قلبی به شمار مي‌آيند، کاهش مي‌يابد.
تحقيقات ديگری در همين رابطه نشان داده است کسانی که تحت پيوند عمل قلب قرار گرفته‌اند و سپاس‌گزاری را به عنوان يک فريضه دينی انجام مي‌داده‌اند، تا حدود يک سال بعد از عمل، بسيار کمتر از ديگر افراد دچار درد و مشکلات ناشی از پيوند شده‌اند و احساس خيلی بهتری نيز داشته‌اند.

۵ نظر:

Arash Salarian گفت...

ممکن است که مرجع این خبر را هم بگویید؟ برایم جالب است چرا که این خبر به شکل مشکوکی شبیه به یکی از نتایج جنجالی تحقیقات اخیر در مورد «تاثیر دعا در سلامتی بیماران» است که از قضا به این نتیجه رسیده بودند که دعا هیج تاثیر مثبتی بر بهبود بیماران قلبی نداشته! شاید مرجعی که برای این خبر استفاده کرده‌ای به نوعی در گزارش نتایج آن تحقیق دچار لغزش عمدی شده است.

Arash Salarian گفت...

فکر می‌کنم که حدسم درست بود و مرجع خبر شما نتایج را برعکس گزارش کرده و در واقع بیمارانی که برایشان دعا شده بود نتیجه مثبتی ندیده‌اند. با کمی جتسجو این متن فارسی را در مورد آن تحقیق (که یکی از تحقیقات بزرگ مقیاس در این زمینه بوده است) پیدا کردم. بد نیست نگاهی کنید.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

راستش اين ايميل يكي از دوستانم بود كه برايم فرستاده بود همين الآن بهش ايميل زدم و ازش خواستم كه منبع خبر را اگر كه اطلاع دارند به من هم بگويند در مورد مطلبي كه شما فرموديدالبته سپاس گزاري ودعا هر دو از امور اخلاقي و معنوي هستند اما من فكر مي كنم سپاس گزاري با دعا كمي فرق داره هرچند كه هردو از امور معنوي هستند مثلا يكي از فرقهاشون اينه كه ما مي توانيم از انسانها هم سپاسگزاري كنيم خيلي هم خوب و پسنديده هست اما طلب ودرخواست ازيك انسان فكر نمي كنم جزء امور معنوي باشه درمورد خبرتون هم متشكرم

Fatemeh Esmaeeli گفت...

خيلي عجيبه من پنج شنبه وجمعه كه خونه بودم هر چي وارد اين صفحه خودمون مي شدم اصلا سه مطلب آخر را كه مطلب من هم جزء آنها بود نمي آورد خيلي هم سعي كردم اما فايده نداشت اما امروز كه اومدم سركار توانستم مطالب خودم را ببينم خلاصه پوزش اگر كه جواب شما دير شد آدرس دوستم سايت شفا بود
http://www.shafaa.com/Home/
وخبررا از اين سايت به من داده بود حالا با توجه به مطالبي كه شما گفتيد نميدانم كه گفته هاي اين سايت تا چه حد ميتوانه صحت داشته باشه

Fatemeh Esmaeeli گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.