۱۳۸۷/۰۸/۱۳

پیش بینی

با وجود غلط بودن نفس پیش بینی در سیاست ایران.
من پیش بینی میکنم استیضاح وزیر کشور- علی کردان -فردا یا اساسا به دلیل پس گرفتن امضاء نمایندگان انجام نمی پذیرد. یا اینکه ایشان رای اعتماد از مجلس میگیرند.
دلیل این پیش بینی نیز اینکه اگر علی کردان فردا از مجلس رای اعتماد نگیرد با توجه به تعداد مسئولین دولت که عوض شده اند قانونا کل مجموعه دولت بایستی دوباره از مجلس رای اعتماد بگیرد. و این یعنی تعویض تنی چند از وزرا که مورد انتقاد شدید واقع هستند. حال آنکه این دولت مورد لطف و عنایت ویژه واقع است.

۵ نظر:

Farshad F گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Farshad F گفت...

به شرط آن که از دفتر یک مقام عالی رتبه پیامی برای نمایندگان نرسد، من فکر نکنم کردان رای بیاورد.

در مورد بحث رای اعتماد مجدد کابینه 4 نکته وجود دارد:
1) دولتی ها که تا یک ماه قبل می گفتند قانون را نباید این گونه تفسیر کرد حالا از همین ابزار برای ترساندن مجلس استفاده می کنند.
2) قانون مبهم است و تفسیر نهایی به عهده شورای نگهبان است که همواره تقسیرهای قانونی اش بیشتر با مصلحت اندیشی همراه بوده تا حقیقت طلبی، پس نگرانی واقعی از این نظر وجود ندارد.
3) من خودم هم شخصا با این موافقم که این قانون باید به این معنی تفسیر شود که اگر نیمی از وزرا بخواهند با هم تغییر کنند در این صورت کل کابینه رای اعتماد می خواهد. فکر می کنم این بند از ابتدا برای اصلاحات اساسی کابینه که در بعضی از کشورها مرسوم است پیش بینی شده است.
4) علاوه بر همه اینها از آنجا که وزیر کشور قبلا یک بار تغییر کرده است، تغییر کردان نباید در محاسبات به این منظور وارد شود.

mehrdad گفت...

من فکر می‌کنم که کردان رای اعتماد نمی‌گیرد یا این که پیش از جلسه‌ی سه‌شنبه استعفا می‌دهد. ماندنش خیلی آب‌روریزی دارد برای کل نظام.
همان‌طور هم که فرشاد گفته٬‌ من هم فکر نمی‌کنم کار به رای اعتماد دوباره به کل کابینه بکشد. شورای نگهبان در جاهای محکم‌تری تفسیر‌های عجیب و غریب از قانون اساسی کرده؛ این یکی که اصلآ از اساس مبهم هم هست.

Unknown گفت...

داشتم به يکی از اقوام می گفتم جلسه استيضاح کردان را شنيدی گفت فقط يک کم ولی خيلی خوشم اومد ازش حتی از احمدی نژاد قشنگتر دروغ می گه احتمالا رييس جمهور بعدی است !!

Farshad F گفت...

I listened to the part of debate in the parliment yesterday; I loved the moment when Kordan was speaking about Oxford Uni and he said AXFORDe London.
He probably wanted to show how good his English is!!