۱۳۸۷/۰۸/۲۸

كوير

با سلام چند وقت هست كه سيستم به من اجازه ورود نميدهد.حالا كه موفق شدم چند سطري در مورد سفر به شرق اصفهان را كه در جمعه گذشته انجام شد برايتان مينويسم.پس از عبور از جرقويه در 150 كيلومتري شرق اصفهان روستاي حسن اباد قرار دارد در اين روستا چشمه اي وجود دارد كه با ان اراضي ان منطقه ابياري ميشود، ابي ولرم با چشم اندازي زيبا در حاشيه كوير پس از خوردن صبحانه به سمت ورزنه حركت كرديم در بين راه سمت راست به داخل جاده خاكي وارد شديم و پس از طي مسيري به تپه هاي ماسه اي رسيديم.به توصيه مسئول گروه كفشها را در اورديم و با پاي برهنه براه افتاديم ابتدا ماسه ها كمي سرد بود بعد هم ما گرم شديم و هم ماسه ها حدود 3 ساعت تپه نوردي كرديم بسيار زيبا با هواي بسيار لطيف جاي همه دوستان خالي بود. تاسف خوردم كه چرا بعضي ها براي كوير نوردي به دبي ميروند و چرا امكانات موتور سواري و ماشين سواري و حتي فرهنگ پياده روي در كوير كه ميتواند توريستهاي زيادي را جذب كند ايجاد نميشود.
به اميد روزهاي بهتر خدانگهدار

۴ نظر:

Unknown گفت...

راستی که پياده روی در ماسه های کويريکی از لذت بخش ترين خاطرات من از مسافرتهايي است که رفتم . حالا که شا همتی کرديد واز کوير نوردی گفته ايد ، پيشنهاد می کنم سری به روستای گرمه در منظقه خور وبيابانک - هتل آتشونی و مازيار آل داوود بزنيد. از همين حال بگويم که به سختی اتاق آخر هفته ها گيرتان می آيد مگر آنکه باتور باشيد چون می دانم که دو سه تا تور مهم طبعت گردی تهران تقريبا تمام تعطيلات مهم زمستانی را رزرو کرده اند.( پارسال من در آبان زنگ زدم آقای آل داوود گفت تاديماه پنچ شنبه جمعه ها رزرو است البته تعطيلات 22 بهمن که جدا بود) .واگرشانس بياوريد و دست پخت مادر مازيار بخصوص قرمه سبزيش را بخوريد و غروب کوِير طبقه را ببينديد و روی ماسه های کوير مصر راه برويد و ماژيار ديجی ديرو خود رادر کنار کومه آتش دريک شب کويری بزند و زير آسمان کوير در دل نخلستانهای گرمه شبگردی کنيد می توانم بگويم بسته سفرتان کامل بوده است .اگر در مورد مازيار آل داوود در اينترنت جستجو کنيد کلی مطلب گير می آوريد علاوه بر آنکه يکی ازجاهايي است که راهنمای گردشگری LONLY Planet توصيه به ديدارآن را به گردشگران خارجی کرده است .

Unknown گفت...

http://www.e-gasht.com/Pages/1428.htm

http://www.irandeserts.com/183.htm

Afshin گفت...

ممنون از اطلاعات بسیار مفید شما و از آن ممنون تر برای افروختن این گردسوز در آستانه خاموشی. و گرم کردن این وبلاگ سرد شده چون آبان تهران.
با این کویر کار شاید همان سر به بیابان گذاشتن مرا به.
باری هفته آیند نمایشگاهی است که اول قرار بود تلکامپ باشد ولی الکامپ شد.
دوستان اگر هستند بنویسند شاید دیداری تازه شود.
ما آنجا غرفه نداریم ولی برای تمرین بیابان گردی میخواهم کل نمایشگاه را بگردم. احتمالا هرروز اگر ارزش داشته باشد البته.

Unknown گفت...

در ضمن من فکر می کنم ديشب يک کامنت ديگر هم گذاشتم که درستش Lonely Planet است . نمی دانم چرا نيست. در مورد نمایشگاه هم ممنون می شوم اگر دوستان بنويسند که در شهر خبری هست يانه؟ من که بايد به یک کمای کاری بروم و تا 20 روز در نيام