۱۳۸۳/۱۲/۲۰

نیمه‌ی دیگر

با دو روز تاخیر روز زن را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
اگر اینترنت پرسرعت دارید این را هم ببینید که گزیده‌ای است از اندیشه‌های برادران‌مان در کشورهای هم‌سایه . البته پیش از خنده یا گریه (بسته به حالتان) و ابراز احساسات نژادپرستانه یادتان باشد که لنگه‌ی این عزیزان در میان فارسی‌زبانان و فرنگی‌ها هم کم نیست.

۲ نظر:

Arash Salarian گفت...

مهردادجان من تاسف می‌خورم که این‌چنین چشمانت بر حقیقت بسته شده است. ایران که بودی که حال و روزت معلوم بود و انگار به کانادا هم که رفتی فرقی نکرده‌ای. خودت که این فیلم را دیدی، باز هم در برابر این همه دلیل و برهان مقاومت می‌کنی؟ مگر نمی‌بینی که طرف با آخرین روشهای علمی «ثابت» می‌کند که حتی سلولهای بدن مرد و زن فرق می‌کنند! متوجه هستی؟؟ وقتی که طرف به روش علمی و «بدون» هیچ پیشداوری به چنین کشفی می‌رسد تو یک نفر این وسط چه می‌گویی؟
این مسئولان ممکلت ما هم که انگاری خواب هستند. بجای این همه وقت تلف کردن سر مسئله بدیهی جداکردن پسرها و دخترها در دانشگاه‌ها، بیایند و هرچه سریعتر دانشکده‌های پزشکی را دو شاخه کنند و علوم پزشکی مردان و زنان را از هم جدا کنند تا از پیشرفت‌های علمی روز جدا نیافتند. من هم در کار خودم تا به حال غافل بوده‌ام و داده‌های همه بیماران پارکینسونی را همین‌طور درهم، مرد و زن قاطی و پاتی بررسی می‌کردم ولی حالا می‌بینم که با توجه به تفاوت‌های سلولی مرد و زن، شاید باید بیماری پارکینسون آنها را هم جدا کرد و کلا باید به روش متفاوتی آنها را بررسی کرد. باز خوب شد که چشمان من به حقایق باز شده است! این چند هفته مشغول نوشتن یک مقاله هستم و بهتر است که بخش نتایج را بر اساس جنسیت بیماران جدا کنم و به این فیلم رفرنس بدهم که همه دنیا بدانند که از پیشرفت‌های علمی عقب نیستم.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

خيلي ممنون آقا مهرداد عزيز
خيلي ممنون که به ياد ما هم بوديد
انشاالله روز جهاني مرد محبت شما را جبران ميکنيم يک دوستي به شوخي ميگفت اين مردها خيلي بيچاره اند به چند دليل که الآن يادم رفته و حضور ذهن ندارم...
والا من تقريبا 5-6 روز ميشه ميخواهم کامنت بگذارم پيغام ميده که مشترک گرامي سايت مورد نظرشما در دسترس نمي باشد سايت را مياره اما نميذاره کامنت بنويسم خيلي جالبه امروز خيلي عجيب بود که بالاخره من موفق شدم کامنت بنويسم