۱۳۸۴/۰۹/۲۲

غاراسپهبدخورشيدودرياچه شورمست

هفته پيش جمعه 11 آذربا يك گروه كوهنوردي كه همكارم عضو آن گروه بودومن براي اولين بار با اين گروه يك برنامه گل گشت رفتم با دوستانم رفته بودم غار اسپهبدخورشيدودرياچه شورمست در جاده فيروزكوه -قائمشهر جاي فوق العاده زيبايي بود انشالله قسمت بشه همه با هم برويم ميخواستم خاطرش را همان موقع بنويسم اما متاسفانه بعلت كارزياد(سرور اف تي پي و آنتي ويروس دانشكده دوتاشون ازكار افتاده بودند وبايد درستشون ميكردم )نتوانستم بعدشم كه سقوط هواپيما و كشته شدن 104 نفر از هموطنان بيگناهمان حسابي حالم را گرفت واصلا حال و حوصله هيچ كاري را نداشتم چه برسه به خاطره نوشتن تا امروز
گلگشت يكروزه فوق العاده ايي بود خواستم خاطرش را بنويسم اما ديدم يكي از دوستاني كه با ما اومده بود خيلي قشنگتر از من تو وبلاگش نوشته اگه توانستيد حتما يك سر بزنيد

۱ نظر:

Fatemeh Esmaeeli گفت...

آره فرزانه جان البته تا در غار احتياج به تجهيزات فني نداشت اما براي وارد شدن به داخل غار يك ديواره سنگي بود كهبچه ها به سختي بالا رفتند وبا طناب هم برگشتند اما من نرفتم چون كوهنورد نبودم وفكر كردم كه ممكنه برام مشكل پيش بياد اما رفتم واز يك ارتفاع ديگه كه ديد داشت تا حدي غار وآثار تاريخي اون را نگاه كردم من تعجب ميكنم كه سال 113 هجري چطوري اسپهبد خورشيد وسپاهيانش و خانوادش اونجا نزديك سه سال زندگي كردند وبا چه تجهيزاتي؟ اما جاده شور مست راستش فرزانه جان ميني بوس ما را دقيقا تالب درياچه رسوند و ما اصلا پياده روي نكرديم دوروبر درياچه هم تميز به نظر ميرسيد البته بارون اومده بود وزمين كمي گلي بود اما گلش سفت بودو آب و هوا هم اونجا همانطوركه خودتم گفتي خيلي عالي بود