۱۳۸۶/۱۰/۱۰

یک سوال فنی

برای ردوبدل کردن دیتا بین یک Device و کامپیوتر با فرض اینکه آن Device هر 10 میلی ثانیه بایستی یک اینتراپت به کامپیوتر بدهد آیا میتوان از پورت USB استفاده کرد؟
درواقع سوال من این است که آیا میتوان از طریق پورت USB به کامپیوتر اینتراپت داد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است،و شما چیپی را بابت این اینترفیس میشناسید لطفا معرفی فرمائید.

گربه‌ی سیاه٬ گربه‌ی سفید

فیلم «گربه‌ی سیاه، گربه‌ی سفید» را اگر گیر آوردید ببینید. کارگردانش امیر کستریتزا، فیلم‌ساز صربستانی، است. داستان سرراست اما جذاب فیلم در میان کولی‌های کناره‌ی رود دانوب می‌گذرد: داستان آدم‌های عتیقه‌ای که با شادخواری زندگی می‌کنند. خلاصه فیلم باحالی است که دو ساعتی از جزییات و شوخی‌های ‌کم‌نظیرش لذت می‌برید.

۱۳۸۶/۱۰/۰۶

غدير

سلام
- عيد غدير بر همه مبارك باد و سه روز تعطيلي!
- چهار سال گذشت و چه شد!
بدرود

سوخت

براي اولين بار در جهان، يك شركت ماشين سازي در ايران، موفق به طراحي و توليد موتور بدون سوخت، نمونه قطارهاي بدون موتور و بدون چرخ شد. [+]

۱۳۸۶/۱۰/۰۵

دو روز

فیلم اتوبوس شب به کارگردانی پوراحمد دایلوگی دارد ما بین یک پسر 16 ساله -به عنوان یک داوطلب- و خسرو شکیبائی -به عنوان راننده اتوبوس- با این محتوا:
آره من بچه بودم تازه تولد 16 سالگی ام بود، دو روز بعد جنگ شد، من بازم 16 سالم بود ولی دیگه بچه نبودم!
آن فیلم بود ولی میتوان اينجا نقش همان دو روزها را در زندگی واقعی یک مرد ببینید.

۱۳۸۶/۱۰/۰۲

معرفی دو سایت

شايد براي شما هم پيش آمده باشد که علاقمند به خواندن يک صفحه در اينترنت باشيد ولي در آن زمان فرصت کافي نداشته باشيد.
با عضويت در سايت toread ميتوانيد آن صفحه را به صورت يک ايميل به آدرس خود ارسال کنيد تا حتي اگر آن صفحه حذف هم شد در ايميل شما تا هر زمان که بخواهيد ذخيره شود.
یک سایت خوب دیگر را میتوانید اينجا ببینید. با عضویت در این سایت میتوانید مستقل از کامپیوتر و حتی browser خود همیشه bookmarks خود را همراه داشته باشید.

۱۳۸۶/۱۰/۰۱

دیشب

ديشب سر يک چهار راه نا بينائي را ديدم که به دقت زياد به صداي ماشينها گوش ميکرد.
پرسيدم: کمک ميخواهيد؟ گفت :بله. حين عبور از خيابان گفت: خيلي وقت بود که اين جمله را نشنيده. گفتم: جدا. گفت آري . "تازه صبح از کسي آدرس پرسيدم نزديک بود کتک هم بخورم!"
پي نوشت:
در اينکه کلا هرروز عصبي تر ميشويم شکي نيست ولي عصاي وي سفيد نبود ضمن اينکه غرور عجيبي در رفتارش بود.

۱۳۸۶/۰۹/۲۷

فرکانس ۵۰۰ مگاواتی

این هم قسمتی از حرف‌های وزیر نیرو در گفت‌وگو با مهرنیوز: (البته فکر می‌کنم اشکال از گیرنده بوده نه فرستنده) [+]

وزیر نیرو کنترل فرکانس شبکه را یکی دیگر از خصوصیات تولید برق از انرژی هسته ای ذکر و تصریح کرد: این کاری است که نیروگاه های فسیلی از انجام آن عاجز هستند، این درحالی است که فرکانس شبکه برق در برقهای فسیلی متغیر است و زمان می برد تا به عدد خاصی برسد.

وی اظهار داشت: همچنین نیروگاه اتمی می تواند فرکانس را به سرعت به حد دلخواه تغییر دهد؛ به این معنا که در عرض یک دقیقه می تواند فرکانس برق شبکه را از 100 به 500 یا 600 مگاوات برساند یا برعکس درعرض یک دقیقه نیز می تواند فرکانس را از 1000 به 200 مگاوات برسد. در حالیکه نیروگاههای فسیلی قادر به انجام این وظیفه نیستند.

۱۳۸۶/۰۹/۲۶

توبه شکستم!

میگن یکنفر که برای تـ..ها جک های زیادی ساخته بود به قصد توبه به مکه میره.
در حال راز و نیاز و استغفار بوده که خدایا من جکهای زیادی ساختم توبه میکنم که یک تـ.. میپرسه آقا قبله کدوم طرفه؟
آن شخص میگه خدایا جک نمیسازم ولی خاطره که میتونم تعریف کنم!
حالا حکایت ما با این احمدی نژاده. هی ما میخوایم بهش گیر ندیم هی خودش برنامه توجیهی میگذاره.
دیشب همینطوری داشتم کانال تلویزون را عوض میکردم.مجری از آقای رئیس جمهور سوالی پرسید که آقای رئیس جمهور فرمودند: "نچ".
آقا این نچ اش من را کشته.
ایشان فرمودند: ..."البته دولت اشتباهی کرد، در واقع بانک مسکن اشتباه کرد که برو بچه های شماهم دمیدند توش و هی گفتند وام می دن بیاین، ما هی گفتیم آقا ما یه چیزی گفتیم، شما هی تکرار نکنین!" ...
ایشان مطالب مبسوطی هم درباره نقش روزنامه ها و سیاسیون مخالف در عالم اقتصاد فرمودند که مانفهمیدیم پس نقش دولت در اقتصاد چیست؟
ضمنا ایشان به تناوب از "تورم انتظاری" نام بردن که ما دقیقا نفهمیدیم این شخص کیست که پدر ملت را درآورده؟!

۱۳۸۶/۰۹/۲۳

پیر





این پیرمرد را می‌شناسید؟

۱۳۸۶/۰۹/۲۰

چین

چند هفته ای در چین بودم.چین با آنچه در ذهن داشتم خیلی متفاوت بود! آنقدر متفاوت که هنوز نتوانسته ام تمام آنچه دیده ام را جمع بزنم!
اما چیزی که بسیار اندوهگینم کرد، جمله ای از زبان رئیس داشگاه ZTE بود که البته حالا حالا ها فراموشش نمیکنم.
بابت کار دیگری نزد وی (Chen Janzhou) رفته بودم. وقتی فهمید ایرانیم کلی تحویل گرفت و بین صحبتهایش اشاره کرد تا کنون دو بار به ایران سفر کرده، بار اول سال 1976-7 بوده است (یکی دو سال قبل از انقلاب) وقتی در فرودگاه تهران (لابد مهرآباد) فرود آمده از دیدن آن فرودگاه قلبش مالامال از اندوه میشود که چرا چین با آن سابقه فرهنگی و تاریخی (چینی ها به مراتب بیش از ما ایرانیان به گذشته خود افتخار میکنند!) عقب افتاده است و ایرانیان آنقدر پیشرفته!
بار دوم در سال 2005 به ایران آمده و از آنهمه پیشرفت کشورش در مقابل ایران ثروتمند اشک شوق ریخته.

۱۳۸۶/۰۹/۱۶

شهروند

بعد از ماه‌نامه‌ی‌ ِ پیام ِ امروز تقریباً هیچ مجله‌ای نیافته بودم که با اشتیاق (یا حتی بی‌اشتیاق) بخوانم‌اش. چند وقتی است که هفته‌نامه‌ی‌ ِ «شهروند امروز» را هر هفته می‌خرم و بیش‌تر ِ بخش‌های ِ آن را که بسیار هم متنوع است می‌خوانم. سردبیرش محمد ِ قوچانی است و گروه ِ هم‌کاران‌اش هم روزنامه‌نگاران ِ عمدتاً جوان ولی برجسته‌ای هستند. پیش‌نهاد می‌کنم دست‌ِکم یک بار خواندن‌اش را امتحان کنید. روی ِ وب هم می‌توان پیدایش کرد: این‌جا .

۱۳۸۶/۰۹/۱۲

Jalili and Solona

From New York Times [+]:

The first hour and a half of the meeting on Friday was described as a monologue, with Mr. Jalili speaking about the will of the Iranian people to support uranium enrichment, theology, God, even his doctoral thesis, according to several officials, who spoke on the condition of anonymity under normal diplomatic rules.

“Jalili said, ‘Everything in the past is past, and with me, you start over,’” an official said.

کدام تیم؟

کلا جام ملت های اروپا همیشه جام شگفتی هاست. چه آن دوره که دانمارک به جای یوگسلاوی تحریم شده در آخرین روزها به جام پیوست و قهرمان شد و چه دوره قبل که یونان بی نام و نشان قهرمان شد.

قرعه کشی مرحله نهایی جام ملتهای اروپای 2008 انجام شد. فرانسه ، ایتالیا، هلند و رومانی در یک گروه قرار گرفتند. جالب آن که فرانسه و ایتالیا در مقدماتی در یک گروه بودند و رومانی و هلند هم در یک گروه دیگر. و جالب تر آن که رومانی در آن گروه اول شد و هلند دوم. حالا هر کسی علاقه مند به فوتبال است پیش بینی کند از این گروه چه تیم هایی صعود می کنند. من دوست دارم هلند و فرانسه صعود کنند ولی فکر کنم رومانی و ایتالیا بالا می آیند.

نظر شما چیست؟