۱۳۸۴/۰۵/۲۸

یک تغییر

در قالب وبلاگ تغییر کوچکی داده‌ام و از این به بعد پیش فرض متن نوشته شده فارسی است. بنابراین دیگر لازم نیست که برای فارسی نوشتن در وبلاگ نوشته خود را در درون آن تگ <p class=”fa”></p> بنویسد و کافی است مستقیما متن نوشته را وارد کنید. این کار یک حسن دارد و آن اینکه از این به بعد می‌توانید متن خود را در Word بنویسد:

به تازگی Blogger یک plug-in برای Word منتشر کرده که به کمک آن بسادگی می‌توانید مطالب خود را در Word بنویسید و در وبلاگ منتشر کنید. می‌توانید متن خود را خیلی ساده در Word تایپ کرده و با فشار یک کلید مطلب را از درون Word به وبلاگ ارسال کنید.

اگر می‌خواهید از Word استفاده کنید، حتما این plug-in را امتحان کنید. تنها چند نکته باقی می‌ماند: سعی کنید متن را خیلی ساده بنویسد و از امکانات Word برای صفحه‌بندی و تغییر فونت و غیره استفاده نکنید. شکل و تصویر را هم به این روش به نوشته خود اضافه نکنید.

فرزانه در یکی دو نوشته‌اش مستقیما از Word استفاده کرده بوده (می‌‌دانید که Word می‌تواند مستقیما HTML تولید کند)  که من این کار را اصلا توصیه نمی‌کنم چرا که اگر بدون این plug-in و به شکل مستقیم از Word استفاده کنید، تعداد زیادی تگ‌های HTML  اضافی و گاهی مشکل‌آفرین هم در نوشتهای شما وجود خواهند داشت که ممکن است حتی باعث بهم خوردن صفحه‌بندی وبلاگ بشوند.

خودتان مقایسه کنید. یک سطر از نوشته فرزانه که مستقیما به کمک Word آماده شده:

<div style="clear:both;"></div><p class="fa">  </p> <p style="text-align: right;" class="MsoNormal" dir="rtl"><span style="" lang="FA">احتياج به کمک دارم . می خواهم يک خاطر ه ای ، مربوط به سالهای کودکي ام را به ياد بياورم.<o:p></o:p></span></p> <div style="text-align: right;">  </div>


همان سطر به کمک این plug-in:


احتياج به کمک دارم . می خواهم يک خاطر ه ای ، مربوط به سالهای کودکي ام را به ياد بياورم<br/>


خودتان قضاوت کنید که Word چقدر تگ‌های اضافی به این یک سطر چسبانده بوده است.

۱ نظر:

Arash Salarian گفت...

منظور من تذکر دادن نبود، اگر چنین برداشتی کردید، عذر می‌خواهم. می‌خواستم به همه دوستان در مورد این plug-in خبر بدهم چرا که برخی از دوستان مشکلات زیادی برای فارسی نویسی، وارد کردن لینک و ... داشتند. از آنجا که Word در دسترس اکثر دوستان هست استفاده از این روش می‌تواند کارها را برایشان ساده کند. اینکه در مورد نوشته شما نوشتم، فقط به عنوان یک مثال بود که نشان بدهم استفاده مستقیم Word تفاوت عمده‌ای با استفاده از این plug-in دارد. شما هم اگر فرصتی کردی، این روش پشنهادی من را امتحان کنید چرا که هیچ تغییری در روش کار فعلی شما نمی‌دهد و شاید کار را کمی هم ساده‌تر کند.