۱۳۸۴/۰۶/۰۴

Mars

Planet Mars will be the brightest in the night sky starting August. It will look as large as the full moon to the naked eye. This will culminate on Aug. 27 when Mars comes within 34.65M miles of earth.Be sure to watch the sky on Aug. 27 12:30 am. It will look like the earth has 2 moons. The next time Mars may come this close is in 2287.

۲ نظر:

Arash Salarian گفت...

مریخ در سالهای اخیر، نزدیکترین فاصله را تا زمین در سال ۲۰۰۳ داشته و در آن موقع هم فقط در اندازه یک ستاره خیلی درشت به نظر می‌رسید نه به اندازه قرص ماه. امسال و به خصوص در این ماه، مریخ فاصله دورتری دارد یا به عبارت دیگر کوچکتر از آنچه در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاده، دیده می‌شود. چیزی که دوست ما فرستاده، یک «سرکاری» اینترنتی معروف است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید به این صفحه در سایت NASA نگاه کنید.

Arash Salarian گفت...

یک نکته فرعی. باید به InfraFusion (آرش عفیفی خودمان) بگویم که «ای ول!». وقتی که پیش‌فرض تمام نوشته‌ها را فارسی کردم، در این فکر بودم که لازم است توضیحی هم اضافه کنم که اگر کسی خواست یک نوشته تمام انگلیسی بنویسد، چکار باید بکند. بعد به دلیل تنبلی ذاتی و این فکر که کمتر احتمال دارد کسی بخواهد چنین کاری بکند، در نوشتن توضیح تاخیر کرده‌ام. ولی گویا آرش بدون هیچ کمکی، راه‌حل درست را پیدا کرده (که اصلا هم بدیهی نیست). خلاصه «ای ول!».
برای دوستانی که کنجکاو هستند بدانند راه حل چیست بگویم که کافی است تمام نوشته خود را درون تگی به این شکل بنویسید:
<p class="en">your text</p>