۱۳۸۵/۰۷/۰۲

مهر

مهر معنای خاصی برای ساکنین تهران دارد. معنای بیشتر شدن ترافیک. ترافیک بیشتری که با مهر شروع میشود ولی با خرداد کمتر نمی شود.راه حلهای متصدیان شهر تهران هم در نوع خود بی نظیر.
مساحت زیادی از تهران را محدود به تردد زوج و فرد اتوموبیلها کردند و امسال هم شنیده ها حاکی از جلوگیری از تردد خودرو های تک سرنشین میباشد.
و اما یک نمونه دیگر :از نارمک که به سمت عباس آباد حرکت کنی حوالی سبلان یک میدان بزرگ وجود دارد که چندین مسیرورودی و خروجی دارد. این میدان حاصل حدودا هشت سال بسته شدن مسیر های متعدد بود. بعد از این سالها در یک شاهکار هنری با وجود فضای آزاد که بسیار مناسب روگذر و زیر گذر بود، یک میدان ساختند که خود منبع ترافیک بی سابقه آن محدوده شد. برای حل مشکل در هر مدخل میدان یک افسر (احتمالا وظیفه) ایستاد که با سایر افسران راهنمائی و رانندگی نقش چراغ راهنمائی را بازی میکردند. تا اینکه بازی زوج و فرد شروع شد.از آن تاریخ تمام افسران در یک مسیر خروجی میدان قرار میگیرند تا خودرو هایی که قانون زوج و فرد را رعایت نمیکنند، جریمه کنند.برخی از این افسران درست در میانه عریض خروجی می ایستند که مبادا یک اتوموبیل از دستشان در برود. حاصل اینکه ترافیک محدوده ای که با طراحی نامناسب نیاز به چندین چراغ دارد در غیاب چراغ و افسر به گونه ای در آمده که برای عبور از یک مسیر 100- 150 متری حداقل نیاز به هدر دادن نیم تا یک ساعت زمان و صدها لیتر بنزینی و... وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست: