۱۳۸۵/۰۵/۰۴

اینترنت پر سرعت

این روزها امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت به کمک ADSL یا کابل تلوزیون در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد. به طور مثال من اینجا برای یک خط سه مگابیت در ثانیه و با دسترسی نامحدود ماهی ۴۹ فرانک سویس می‌پردازم. شما برای دسترسی پرسرعت به اینترنت چقدر پول می‌دهید؟

حال یک سوال جالب: در کجای دنیا می‌توان در خانه، سریعترین خط اینترنتی را با قیمت خوب داشت؟ آمریکا؟ ژاپن؟ کره؟ سنگاپور؟

جواب: در فرانسه! فرانس تلکوم از سال دیگر در برخی شهرها سرویس جدیدی ارائه می‌کند که شامل دسترسی به اینترنت، تلفن و تلوزیون کابلی است. برای این سرویس قیمت ۷۰ یورو در ماه در نظر گرفته شده است. سرعت؟ دو و نیم گیگابیت در ثانیه. درست خواندید! دو نیم گیگابیت در ثانیه برای آپ‌استریم و یک و نیم گیگا‌بیت در ثانیه برای دان‌استریم (یا بیش از ۳۰۰ مگابایت در ثانیه دانلود و ۱۸۰ مگابایت در ثانیه آپ‌لود). برای تفریح می‌توانید این اعداد را با سرعت سریعترین هارد‌دیسک‌های موجود مقایسه کنید...

۹ نظر:

Farshad F گفت...

من برای یک خط یک مگا بیت ماهی 16 پوند می دهم (حدود 24 یورو) البته به این باید هزینه خط تلفن را هم اضافه کنید ماهی 12 پوند. البته احتمالا من بهترین قیمت را نگرفتم چون که حوصله ندارم مرتب عوض کنم.
می دونید که یکی از راههایی که بنگاههای اقتصادی مشتری ها را جلب می کنند ارائه قیمتهای پایین تر برای مشتری های جدید است. که آن وقت مشتری ها بر اساس هزینه ای که باید برای تغییر قراردادشون بدن تصمیم می گیرن.
البته چند وقته چند تا شرکت تبلیغ اینتر نت مجانی می کنند که البته فکر کنم باید همراه با سرویس دیگه مثل خی تلفن، تلویزیون کابلی یا خط موبایل بخری.
می تونید اینها را ببینید؟
http://www.talktalk.co.uk/talktalk/servlet/gben-home-Home
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/5190710.stm

Farshad F گفت...

آقا آیا کسی می داند در ایران سرویس اینترنت broadband چقدر مرسوم است؟ و حدود قیمت برای استفاده خانگی چند است؟

Hamid Tajgardoon گفت...

تعرفه های شرکت پارس آن لاین جهت خط ADSL در تهران را میتوانید در سایت ذیل ببینید:
http://www.parsonline.com/polfarsi/poltpackage.htm
این قیمت برای سایر شرکتها کمابیش همین مبلغ است .الیبته این سرویس از خطوط تلفن (بدون اشغالی خط و بدون هزینه تلفن) استفاده میکند.و کابل کشی نامناسب تا حدی بر کیفیت سرویس تاثیر میگذارد.

کیوان گفت...

راست می‌گویند سواره خبر از پیاده ندارد! :-)
ضمناً دوباره می‌گویم حساب ِ یاهوی ِ مرا هم هک کردند، شاید به‌تر باشد مهرداد نام ِ مرا از گروه ِ یاهو حذف کند.

mehrdad گفت...

سلام کیوان
من ایمیلت را از گروه یاهو حذف کردم. اگر آدرس ایمیل دیگری داری بگو تا به آدرس جدید برایت دعوت‌نامه بفرستم.

Arash Salarian گفت...

واقعا این قیمت‌های ADSL در پارس‌آنلاین باور نکردنی است! ماهی ۶۰ هزار تومان برای یک خط ۳۸۴ کیلوبیت در ثانیه خیلی گران است. به طور کلی دسترسی به اینترنت با پهنای باند بالا در اروپا به سرعت رو به ارزان شدن است. به طور مثال در همین سویس که کشور گرانی است، قیمت یک خط ۴۰۰ کیلوبیت در ثانیه کمتر از ماهی ۱۸ هزار تومان است. حالا بگذریم از فرانسه که مثلا نوف‌تلکوم خط ۱۶ مگابیت‌ در ثانیه را ماهی ۱۵ یوره (یه چیزی حدود ۱۶ هزار تومان) ارائه می‌کند. و البته قضیه سانسور اینترنت در ایران را هم به قضیه اضافه کنید.

mehrdad گفت...

من برای خط اینترنت سه مگابیت‌برثانیه ماهی چهل دلار (کانادا) می‌دهم. اگر دست‌کم یک‌سال قرارداد ببندید برای شش ماه قیمت حدود سی دلار در ماه خواهد بود و بعد چهل دلار.
مشکل اصلی اینترنت در ایران مثل هر چیز دیگر انحصار دولت است. تا وقتی هم انحصار هست امیدی به به‌تر شدن چیزی نیست.
سال ۸۱ که بعد از دوسال ‌بودم ایران، وضع اینترنت خیلی به‌تر از دو سال پیشش بود. اما پارسال که رفتم اوضاع از سال ۸۱ بدتر بود. چرا؟ چون دولت پس از چند سال بی‌خیالی فهمیده‌بود که نباید این رگه‌ی طلا را دست کس دیگری بدهد.

Hamid Tajgardoon گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Hamid Tajgardoon گفت...

مشکل دقیقا همان چیزی است که مهرداد میگوید تا سال گدشته ISP ها و شرکتهای بزرگ با استفاده از دیش از خدمات اینترتی کشورهای اروپایی استفاده میکردند که حداقل فیلترینگ مخابرات را نداشت اما از سال گذشته استفاده از دیش ممنوع شده و تمامی ISP ها و شرکتهای دیگر بایستی از سرویسهای مخابرات استفاده کنند .بحث دخالت دولت در رگه های طلا چیز جدیدی نیست بعنوان مثال بحث انحصار دولت در واردات سیگار در چند سال پیش .نمومه دیگر آن مساله افزایش تعرفه گوشی موبایل دریکی دوماه گذشته از4%به60 %(بله درسته 1500% افزایش تعرفه ظاهرا به بهانه تولید گوشی موبایل در ایران اما درحقیق جهت در انحصار گرفتن بازار بالای 2 میلیارد دلاری گوشی تلفن با در نظر گرفتن تعداد ثبت نام جهت خطوط موبایل معمولی ،اعتباری و اپراتور دوم(قیمت متوسط هر گوشی در ایران را 200 دلار گرفته ام)