۱۳۸۵/۰۴/۲۲

یاهو

دیگر تصور اضافه شدن این یک مشکل را به مشکلات این روزهایم نداشتم. از امروز عصر نمی توانم ایمیل یاهویم را باز کنم. انگار یک هکر خدانشناس رفته و رمز عبورم را تغییر داده حالا بدیش هم اینه که یادم نیست شش، هفت سال قبل به جای این پست کد لعنتی چی وارد کردم. حالا دو سه ساعتی است مثل دیوانه ها نشستم روبروی مانیتور و هر به پنج دقیقه دوباره تلاش می کنم تا ایمیلم را باز کنم با این امید واهی که مشکل به خاطر یک اشکال توی سرور یاهو باشه.
حالا فکر کنم تا صبح خوابم نبره این هم عاقبت اعتماد بیش از اندازه به تکنولوزی.

پ.ن. کسی راه حلی نمی تواند پیشنهاد کند؟ کسی می تواند سرور یاهو را هک کند (: اگر آره پیشنهاد قیمتتون را اینجا بگذارید

۶ نظر:

Arash Salarian گفت...

سرور یاهو را نمی‌توان هک کرد ( حداقل در مقیاس عملی، نه در تئوری). رمز عبور افراد نه از طریق هک کردن سرور یاهو، بلکه از طریق هک کردن خود افراد لو می‌رود. معمول‌ترین روش‌ها: از طریق ارسال ای‌میل‌های قلابی و وادار کردن افراد به لو دادن رمز عبور، به کمک سایت‌هایی که خود را به شکل ورودی پرتال یاهو در می‌آورند (phishing) یا به کمک برنامه‌هایی که به طریقی به کامپوتر افراد نفوذ می‌کنند (torjans, spywares, viruses, etc) و رمز‌های عبور را که در فایل‌های موقت (coockies, session logs, etc) ذخیره‌شده‌اند را به جناب هکر ارسال می‌کنند. همین‌طور این برنامه‌ها ممکن است آنچه افراد تایپ می‌کنند را ذخیره کرده به جناب هکر ارسال کنند (keyloggers).
خلاصه این که راه برای بدست آوردن رمز عبور افراد زیاد است ولی کسی نمی‌تواند رمز‌عبور دیگران از خود سرور یاهو دریافت کند، چه جوجه‌ها و چه خدایان هکینگ!

Farshad F گفت...

من خیلی مستاصل شدم؛ کسی واقعا نمی فهمم چه اتفاقی افتاده. منتظرم تا خدمکات مشتریان یاهو جواب بده. نمی دانم اگه کسی کامپیوتر من را هک کرده چرا نرفته سراغ اطلاعات بانکم؟ ممکنه مشکل از طرف یاهو باشه؟

Arash Salarian گفت...

متاسفانه من راه حلی به ذهنم نمی‌رسد. امیدوارم که بتوانی از خدمات مشتریان یاهو کمک بگیری (گرچه اثبات اینکه واقعا تو صاحب این اکانت هستی نه کس دیگر کار بسیار مشکلی است). در این مدت ای‌میلی، چیزی دریافت نکرده‌ای که مثلا از طرف سایت یاهو به تو هشدار داده باشند که کسی بدنبال هک کردن ای‌میل تو است و این‌جا را کلیک کنید و اطلاعات خود را دوباره چک کنید؟ (من روزی ۱۰ تا ۱۵ ای‌میل از این نوع دریافت می‌کنم!). توجه کن که یاهو «هرگز» در مورد اکانت کاربران برایشان ای‌میل نمی‌فرستد. اگر به اشتباه گیر چنین مواردی افتاده‌ای موضوع را به خدمات مشتریان اطلاع بده. در ضمن، سعی کرده‌ای که از یک کامپیوتر دیگر که معمولا با آن کار نمی‌کنی وارد یاهو شوی؟

Farshad F گفت...

آرش جان خیلی ممنون
نه هیچ ایمیلی به این ترتیب دریافت نکرده بودم و کامپیوترهای دیگر را هم امتحان کرده ام. به هر حال باز هم ممنون.
بدتر از همه اینها دوستانی هستند که ممکن است به من ایمیل بزنند و ندانند چرا جواب نمی گیرند. از لیست آدرسهایم را هم متاسفانه ظرف یک سال اخیر پشتیبان نگرفته ام.

mehrdad گفت...

فرشاد،
مدتی است که پیامی روی یاهو‌مسنجر دست به دست می‌شود که خیلی‌ها را گرفتار کرده است. ممکن است تو هم قربانی همین پیام باشی. در این پیام لینکی هست که قرار است شما را به جایی ببرد که عکس فوتبالیست‌های ایرانی در آن است. روی لینک که کلیک کنید صفحه‌ای باز می‌شود شبیه یاهو. همان‌ جاست که اسم و گذر‌واژه‌تان را وارد می‌کنید و ... . بعد هم برنامه‌ای خودکار از آدرس شما استفاده می کند و شروع می‌کند پیام فرستادن به یاهو مسنجر کسانی که در دفترچه‌ی آدرس‌تان هستند.
من پیام مشابهی از آدرس احمد ت. گرفتم. فکر کنم همان پیام به تو هم رسیده باشد.

یک ایمیل به خودت (هکر )‌ بزن و ازش خواهش کن دست از سر بردارت و آدرست را برگرداند. شاید دلش به رحم آمد. راه دیگری وجود ندارد.

mehrdad گفت...

سرور یاهو را نمی‌توان هک کرد. در تیوری شاید ممکن باشد (اگر زمان و توان محاسباتی نا محدود داشته باشید) ولی در عمل اصلآ نمی‌شود. همان‌طور که آرش گفته همه‌ی روش‌های به دست آوردن گذرواژه‌ی یاهو از ضعف کاربر استفاده‌ می‌کنند نه ضعف سرور.
اگر گذرواژه‌ به اندازه‌ی کافی طولانی باشد روش‌های زوری، که همه‌ی ترکیب‌های ممکن را امتحان می‌کنند، جواب نمی‌دهند. ضمن این‌که یاهو نمی‌گذارد بیش از چند بار گذرواژه‌ی اشتباه وارد کنید و شناسه را برای مدتی می‌بندد.
سخت بودن شکستن این چیزها هم ربطی به نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری بودنش ندارد.