۱۳۸۵/۰۷/۲۵

پاسخ

نظر به فــــیــــل+تــر شدن سایت روز ، و این که نوشته امروز ابراهـیــم نـبوی قبل از جنبه طنزش پاسخی به خیلی از سوالات همچون این سوال است که مگر یک آدم عاقل چنین میکند یا چنین میگوی، لینک مطلب مذکور را پس از عبور از فــیــل +تــــر+شـکـن اينجا میگذارم.

۲ نظر:

Afshin گفت...

سعی کردم از مسیر دیگری آدرس بدهم که نشد. لذا یک میل به روز زدم و بعد هم با ذکر این که این مطلب از روزنامه اینترنتی روز با عنوان معجزه محمودی به تاریخ 25 مهر 85 به قلم ابراهیم نبوی است اینجا می گذارم:

محمود احمدی نژاد، دیروز گفت: « خيلي وقت‌ها در موضوع هسته‌اي من به دوستان مي‌گويم نگران نباشيد، اينها فقط هارت و پورت مي‌كنند، اما دوستان باور نمي‌كنند و مي‌گويند تو به جايي وصل هستي! (1) من مدام مي‌گويم الان غرب در برابر ما خلع سلاح شده و نمي‌داند چگونه موضوع را جمع كند. اما دوستان مي‌پرسند تو حرف‌هاي آسماني مي‌زني! بعد ما را مسخره مي‌كنند!(2) باور كنيد ما از لحاظ حقوقي و از ديد افكار عمومي امروز كاملاً موفق بوده‌ايم. من اينها را از روي اطلاع(3) مي‌گويم. يكي از من پرسيد: فلاني! مي‌گويند تو ارتباط داري. گفتم بله دارم. پرسيد واقعاً ارتباط داري؟ با چه كسي؟ و من گفتم: با خدا ارتباط دارم.(4) .... همين دوستان مي‌نشينند و مي‌گويند احمدي‌نژاد حرف‌هاي عجيب و غريب مي‌زند(5). خداوند اگر ما مومن باشيم، اين پيروزي و اين معجزه را نشان مي‌دهند. مگر حتماً بايد در اين قرن چهارده از دل كوه شتر بيرون بيايد(6) تا دوستان قبول كنند معجزه را.»
محمود معجزه دلایل و شواهد معجزات اخیر را به این شرح اعلام کرد:
دلیل اول معجزه: دانش‌آموزان آمريكايي مي‌گفتند اينجا نمي‌گذارند ما صداي شما را بشنويم. اين دانش‌آموزان به من شماره تلفن‌هايشان را دادند و گفتند شما زنگ بزنيد. ما صدايتان را پشت بلندگوي مدرسه مي‌گذاريم تا همه بفهمند شما چه مي‌گوييد.

توضیح: وقتی یک گروه دانش آموز آمریکایی از یک ایرانی که اسم لابی هتل را بلد نیست، می خواهند که به زبان فارسی برای آنها بصورت تلفنی پیام بدهد( تا در یک مدرسه بچه های آمریکایی صدای او رابه فارسی بشنودند و بفهمند که احمدی نژاد چه می گوید) این قطعا یک معجزه است. وگرنه خدای ناکرده اسم دیگری پیدا می کرد که چون سانسور می شود خودم نمی نویسم.
توضیح دوم: اصلا مهم نیست که در همان هفته شبکه های مشنگ آمریکایی کلی تصاویراحمدی نژاد را پخش کردند، مهم این بود که دانش آموزان می خواستند حرف های بدون سانسور رئیس جمهوری را گوش کنند که يک وزارت خانه برای سانسور دارد.
دلیل دوم معجزه: در هتل محل اقامت ما چيزي قريب به يكصد دانشجوي دختر و پسر – كه هيچكدام پوشش و تيپ حزب‌الهي هم نداشتند! – به كارآموزي مشغول بودند. يكي از شب‌ها كه بسيار دير وقت به هتل بازمي‌گشتم، متوجه شدم كه دوره كارآموزي اين افراد به پايان رسيده و آنها در چي چي هتل! ( مستمعين: لابي هتل) منتظر مانده‌اند تا برگه‌هاي كارآموزي‌شان را من امضاء كنم! من به آنها گفتم: برگه‌هاي كارآموزي‌تان به من چه ارتباط دارد و آنها اصراركردند كه مگر تو احمدي‌نژاد نيستي؟ پس بايد برگه‌هاي ما را امضا كني!

توضیح معجزه دوم: در آخرالزمان مردم مشتگ می شوند، مثلا عده ای که در یک هتل کارآموزی می کنند، برگه کارآموزی شان را به جای اینکه مدیر هتل امضا کند، رئیس جمهور کشوری امضا می کند که ربطی به موضوع ندارد، و طبیعتا چون این موضوع عقلانی نیست، احتمالا معجزه است.
توضیح در توضیح: احتمالا این افراد از احمدی نژاد خواسته بودند که به آنها امضا بدهد که به دوستان شان بگویند که این یارو نه تنها دیوانه نیست، بلکه آدم جالبی است که امضا کردن هم بلد است، این بنده خدا هم متوجه موضوع نشده و به جای امضای دفترچه آنها برگه کارآموزی هتل را امضا کرده و اصولا یکی از نشانه های ظهور امام زمان امضای برگه کارآموزی هتل توسط آدمهای نامربوط است. الآن تمام این گروه با این مشکل مواجهند که برگه کارآموزیش ان امضای احمدی نژاد دارد ونمی دانند با این امضای چه کنند.
دلیل سوم: در جزيره بالي تعدادي زيادي از دانشجويان هندو به ديدار ما آمدند. آنها فرياد مي‌زدند: Ahmadinejad, we love you (احمدي‌نژاد ما عاشق تو هستيم).
توضیح: به نظر من این یکی واقعا معجزه است که عده ای حتی در یک جزیره ای مثل بالی جمع شوند و به احمدی نژاد بگویند احمدی نژاد! وی لاو یو! با این حساب مایکل جکسون که در هر کنسرتش دویست نفر غش می کنند، ام المعجزات است. و اصولا هر یک نفری که به احمدی نژاد بگوید آی لاو یو، یا دیوانه است یا عضو انجمن روشندلان مرحوم باغچه بان است، یا معجزه شده است. يادتان باشد که موضوع در جزيره عشق و حال که بالی باشد اتفاق افتاد. همان جائی که وقتی توفان آمد و عده ای را کشت به نظرم خزعلی بود که گفت اين ها مکافات گناهان خود [ مقصود بی کينی و يا تاپ لس است] را گرفتند. اين افراد وقتی اين حرف ها را بزنند حتما معجزه است. اگر دروغ نباشد.
دلیل چهارم معجزه: در كشور چين دانشجويان نيمه شب به ديدار ما آمدند و برنامه‌ريزي كردند و سازماندهي كردند و ابراز علاقه به ما مي‌كردند.

توضیح: اصولا وقتی در کشور چین عده ای در ساعات نیمه شب به دیدار احمدی نژاد می آیند، و کارهایی می کنند که احمدی نژاد تا به حال آنها را ندیده است ( مثل برنامه ریزی و سازماندهی و ابراز علاقه) بخصوص در ساعات دیر وقت که ابراز علاقه و سازماندهی و برنامه ریزی ممکن است قاطی شود، ماجرا بیشتر به معجزه شباهت دارد. به خصوص که بعد از اين حرکات معجزه گر هنوز زنده است و راست راست راه می رود.
توضیح اضافه: به نظر شما این دانشجویان چینی برای چه چیزی سازماندهی و برنامه ریزی می کردند؟ آیا برای ابراز علاقه برنامه ریزی و سازماندهی می کردند؟ این ابراز علاقه در آن ساعات نیمه شب چه مساله پیچیده ای بود که احتیاج به سازماندهی و برنامه ریزی داشت؟ آیا برای برنامه پنج ساله بعدی ابراز علاقه همراه با سازماندهی کردند؟
دلیل پنجم معجزه: در يكي از همين كشورهاي اطراف هم يك مورد تا ساعت 2 نيمه شب تقاضاي ديدار با ما را داشتند.
توضیح معجزه: اصولا وقتی احمدی نژاد کارش در سفر انجام می شد می دید که عده ای در بیرون هتل منتظر او هستند، و طبیعتا تقاضای دیدار دارند. البته معلوم نیست کجای این کار معجزه است، کسی که ساعت پنج صبح برای بازدید سازمان میراث فرهنگی میرود، طبعا ساعت سه صبح صبحانه می خورد، ساعت چهار صبح اجلاس مطبوعاتی می گذارد و ساعت 2 نیمه شب به ملاقات با آدمهای بیکار می پردازد. دقت کنید که عکس همه این معجزات در آرشیو موجود است. "مورد" که اصطلاحی است مربوط به دورانی که احمدی نژاد عضو بسيج و يا اطلاعات بود حالا تحت تعقيب است.
احمدی نژاد گفت: اينها اتفاقات و مواردي هستند كه حتماً نمي‌توان از طريق اخبار به شكل درست آنها را منتشر كرد، رسانه‌ها و اخبار از پوشش اين موارد ناتوانند.

اين اتفاق ها و "مورد" ها بزودی شناسائی و بعد از تخليه اطلاعاتی توسط برادر حسين و حسن افشا می شوند.
زیر نویس ها:
1) تو به جایی وصل هستی.
منظور دوستان این بوده که تو اکر به یک جایی وصل نیستی، با این کارها چرا نمی افتی پائین؟ و اگر وصل هستی چرا باعث سقوط آن سر سيم نمی شوی؟
2) بعد ما را مسخره می کنند
این موضوع هیچ ربطی به اظهارات اخیر ندارد و ظاهرا ملت و دوستان ایشان بطور طبیعی و با خواندن همه مصاحبه های ايشان به چنين کاری مشغولند.
3) این را با اطلاع می گویم به عنوان جنبه طنز موضوع بیان شده است.
4) با خدا ارتباط دارم
یعنی مسوول تمام این رفتارهای مشنگانه و اشتباه [مثل سفرهای استانی که معجزه بود و ده بار هم برادر حسین درباره اش سرمقاله نوشت اما بالاخره يک نامه به وب لاگ بهانه شد که تعطيل شود تا بيش از اين گندش در نيامده . البته که اين ها همه دست خداوند متعال است و طرف از حالا اعلام کرده که من هیچ تقصیری ندارم. انا بشر مثلکم.
5) احمدی نژاد حرف های عجیب و غریب می زند
منظور این است که حرف ها و کارهایش کمابیش به هم شبیه است. این موضوعات اتفاق می افتد.
6) در قرن چهارده که نباید از دل کوه شتر بیرون بیاید. ...
وقتی در قرن چهارده [ البته معلوم نشد که از کی معجزات الهی به تاريخ شمسی رخ می دهد] از دل صندوق [...] بيرون می آید البته که کمتر از معجزه شتر از کوه نيست. تازه ممکن است از از آسمان خر پرنده بر زمین بنشیند، از زیر آب میمون زیرآبی برود و از دل کوه شتر یا از دل شتر کوه بیرون بیاید. والله ديگر يک سالی است که هيچ چيز بعيد نیست.

Afshin گفت...

متن سخنرانی مورد نظر ابراهیم نبوی را اينجا میتوانید ببیند.