۱۳۸۷/۰۵/۲۴

هاروارد را فراموش کنید: یکی از بهترین کالج‌های دنیا در ایران قرار دارد

مقاله نیوزویک در مورد دانشجویان ایرانی، و بخصوص دانشگاه‌های شریف، تهران و صنعتی اصفهان.

۵ نظر:

Arash Salarian گفت...

فقط حیف که صحبت در مورد مقطع لیسانس و پیش از تحصیلات تکمیلی است. البته تجربه شخصی خود من (و فکر می‌کنم بسیاری از دوستان) هم همینطور بوده: دانشگاه‌های برتر کشور کیفیت آموزشی خیلی خوبی دارند ولی وقتی به تحصیلات تکمیلی و جایی که به پژوهش می‌رسیم، اوضاع به ناگاه و به شدت اسفبار می‌شود.
البته در مورد دوران لیسانس هم می‌توان به این قضیه فکر کرد که آیا کیفیت خوب آموزش مربوط به خوبی دانشگاه و سیستم آموزشی است یا تنها مربوط به این واقعیت است که در دانشگاه‌های درجه یک، تنها دانشجویان درجه یک حظور دارند و به طور طبیعی و بدون کمک چندانی از دانشگاه، در سایه تلاش فردی و جو رقابتی به پیش می‌روند.

Bijan Najafi گفت...

Nice article! But don't forget that the writer is an Iranian!

Reza P. گفت...

این مقاله قبلا در قسمت روزانه قرار داشت. جالبه که در آخر مقاله به وضعیت بد درآمدی اساتید دانشگاه اشاره کرده که واقعا این طور نیست.

کیوان گفت...

آقا رضا از کجا می‌دونی واقعآ این طور نیست؟

Bijan Najafi گفت...

Look at the members' comments at the end of article, in partcular the one , which presumbly witten by a former (Sharif) professor! Frankly, by comparing the system of education in SUT & IUT universities with other universities in aboard, I feel the writer of the comment is right and nicly highlights some of the current shortcommings in Iranian universities.