۱۳۸۷/۰۵/۱۶

یک سوال از روی کنجکاوی

فرض کنید که به کار فنی مشغول هستید و در کار خود یک فرد خبره به شمار می آیید. اسم ورسمی دارید و مهمتر از آن اینکه کار را دوست دارید.حال به شما پیشنهاد یک کار مدیریت میانی در یک شرکت رو به رشد با مثلا 30 درصد اضافه حقوق میشود، سوال اینجاست که کار فنی را ادامه میدهید یا کار جدید را می پذیرید؟ لطفا حتی المکان دلایل خود را نیز ذکر کنید.

۳ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

سلام
من تلفنها ر ا به emial ات که در yahoogroup موجود بود فرستادم ولی Error ! داد بنابراین به گروه میفرستم.
اما در مورد جواب سوالت:
به نظرم بستگی به شخص دارد اینکه بخواهد در کنار کار فنی تجربه مدیریتی هم کسب کند این که شرکت دومی رو به رشد است و به هر حال از کنار افزایش حقوق هم نمیتوان به راحتی گذشت .
ولی کلا فکر کنم کسانی که به وضع موجود عادت میکنند و در مقابل تغییرات زندگی مقاومت نشان میدهند(و اصولا اهل ریسک نیستند) به کار فعلی ادامه میدهند اما کسانی که خواستار تغییرات در زندگی و اهل ریسک هستند احتمالا کار جدید را می پذیرند

Farshad F گفت...

در ایران افراد کار اول را نگه می دارند و آن را به فرد مورد اعتمادی می سپارند (اگر خیلی منظم باشند خودشان سهامدار می مانند و رییس هیات مدیره) و کار دوم را قبوب می کنند مفمولا وقت اضافه را در شرکت خودت صرف کنی درآمد بهتری از اضافه کاری در شرکت تازه داری.

من خودم تغییر شغل هر به چند سال را بسیار دوست دارم. البته تصورم این است که ممکن است در شرکت موجود هم به اندازه کافی با پروژه های جدید درگیر هستی که احساس روزمرگی نکنی.

در عین حال عوض کردن شغل ممکن است از طریق ملاقات با آدمهای جدید، افقهای دیگری هم در مقابل آدم بگشاید!!

Fatemeh Esmaeeli گفت...

من فکر می کنم که به آن شخص بستگی داره یک موقع آدم تو برهه ایی از زندگیش هست مثلا می خواهد خونه بخره یا...در آنصورت کاری که دستمزدش بالاترباشه را انتخاب می کنه اما خود من معمولا در شرایط عادی زندگی ،کاری را انتخاب می کنم که از نظر روحی ارضاء بشوم وشخصا کارهای فنی را به کارهای مدیریتی ترجیح می دهم