۱۳۸۳/۰۴/۲۱

آگهی بازرگانی

حالا که میتوان از هر دری صحبت کرد من از هم فرصت استفاده می کنم ببینم از دوستان کسی میتواند راهنمایی بکند یا نه. این روزها خواهرم که در ایران است و لیسانس مدیریت خوانده دنبال شغل می گردد. لطفا اگر موردی پیش آمد(و یا سوالی داشتید) به من خبر دهید.

هفته قبل فیلم فارنهایت9/11 را دیدم. این مایکل مور هم اعجوبه ایست. درست و حسابی به هیکل بوش گند زده است. دمکراسی و آزادی بیان نعمت بزرگی است. تجسم کنید در ایران بخواهید از حاکمان اینگونه انتقاد کنید.
. فیلم قبلیش Bowling for Columbine باید در ایران موجود باشد. مصاحبه جالبی هم در مورد ایران داشت که لینکش یادم نمی اید.

۳ نظر:

Masoud Ghaffari گفت...

مدیریت دولتی. البته انتظار ندارم که شغل دقیقا مرتبط با رشته باشد. ضمنا در ازمون استخدام ادواری هم رتبه خوبی کسب کرده است.

Masoud Ghaffari گفت...

از لطف شما سپاسگذارم. شماره تلفن شما را پیدا کردم و به خواهرم میگم که با شما تماس بگیره. ولی ایمیل را پیدا نکردم. اگر یک ایمیل به ma_ghaffari@yahoo.com بزنی من میتونم رزومه اش را هم ایمیل کنم.

Arash Salarian گفت...

من این فیلم را هنوز ندیده‌ام ولی این طور که به نظر می‌رسد چندان هم فیلم قابل توجهی نیست. البته فروش خیلی خوبی داشته و تماشاچی زیادی جلب کرده ولی آنچه که مهم است این است که مایکل مور در این فیلم بر خلاف هیاهویی که در موردش شده چیز جدیدی رو نکرده و خیلی‌جاها با بازی زیرکانه با کلمات مطالبی را در ذهن بیننده القا می‌کند که خود مدعی است آنها را بیان نکرده. به تدریج در بسیاری از روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها افراد زیادی توانسته‌اند که این اشتباهات (عمدی) را در این فیلم پیدا کنند و بحث‌های زیادی در مورد آن به راه انداخته‌اند. خلاصه آنکه به نظر می‌رسد مایکل مور در ساخت این فیلم پر سر و صدا همان روشی را پیش گرفته که از بوش در موردش انتقاد می‌کند یعنی بیان‌کردن تنها بخشی از حقیقت به جای تمام حقیقت، زیرکانه مطالب درست را طوری کنار هم چیدن که موجب گمراه کردن شنونده شود و فلسفه‌بافی بیهوده بر پایه شواهدی غیر مستدل و یا غیر قابل دسترسی. به عنوان نمونه می‌توانید به این سایت نگاهی کنید.
البته همان طور که مسعود گفت در هر حال نمی‌توان انکار کرد که این فیلم ضربه بزرگی به بوش وارد کرده و این که در تمامی آمریکا در حال پخش است نشانه‌ای از آزادی بیان است. ولی آزادی بیان به جای خود، به قول معروف شنونده باید عاقل باشد :)