۱۳۸۳/۰۵/۱۳

امكان خريد خدمت سربازي براي مشمولان خارج از كشور

طبق يك بخشنامه جديد كساني كه خارج از ايران هستند و حداقل 2 سال از تاريخ خروجشان گذشته است مي‌توانند با پرداخت 5 ميليون تومان سربازي خود را بخرند.

البته قبلا هم امكان خريد براي مشمولان خارج از ايران وجود داشت ولي شرط آن اين بود كه مشمول قبل از تاريخ 8/11/1376 از ايران خارج شده باشد كه طبق بخشنامه جديد ديگر چنين چيزي نداريم. اين موضوع را امروز از يكي از دوستان شنيدم. براي تحقيق در مورد صحت آن به دفتر معاونت كنسولي وزارت امور خارجه (دكتر هادي) تلفن زدم. اگرچه كپي بخشنامه را به من ندادند ولي صحت مطلب را تاييد كردند. براي استفاده از اين قانون بايد به دفتر امور كنسولي سفارت ايران در كشور محل اقامت مراجعه كرد.

فكر كردم شايد اين موضوع مورد علاقه دوستان خارج از كشور (يا دوستانشان در آنجا) باشد به همين جهت آنرا در اينجا گذاشتم. بررسي دقيقتر به عهده دوستان خارج از كشور كه به سفارت تلفن بزنند و اجرايي شدن و يا محدوديتهاي احتمالي آنرا تحقيق نمايند.

۱ نظر:

Arash Salarian گفت...

خوب به نظر می‌رسد که به این ترتیب تمام کسانی که برای تحصیل از کشور خارج شده‌اند می‌توانند از این قانون استفاده کنند. شاید بتوان آنرا این گونه هم خواند:‌ برای معافی از سربازی کافی است که از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیرید!