۱۳۸۶/۱۰/۲۰

بدون عنوان

دوستان سلام
چنانچه میدانید در یک هفته گذشته بارش برف بخش های عمده ای از کشور را سفید پوش کرد و تعدادی جان خود را از دست دادند از جمله کسانی که در اثر سقوط بهمن در برف گیر کرده بودند. در هر حال این برف و کاهش فشار گاز واقعأ همه را غافل گیر کرد و سرمای زمستان 74 را که مهرداد و افشین هم حتمأ خوب به یاد دارند را روسفید نمود.
ماه محرم هم آغاز شد . اگر حال و هوایی پیدا کردید التماس دعا – بنده که دلم چون سنگ شده است

و موضوع دیگر انتخابات ینگه دنیا – این بار جالب است یک کاندیدای زن و دیگری مردی سیاه پوست یا به تعبیری شبه دو رگه و ریشه ای نیم چه افریقایی
جالب است که سرنوشت این انتخابات چه میشود.
یکی دو سال پیش در فرصتی با دو سه نفر از دوستان با اعضای یک خانواده امریکایی در نیم- یک روزی هم سفر بودم – دیدگاه این خانواده برایم جالب بود و نقد زیادی بر رفتار بوش داشتند . بر افراط گری و شلوغ کردن و جار و جنجال به راه انداختن او و از این جهت امریکا و ایران شبیه یکدیگرمی دانستند.
در ایران کم و بیش یک دور یا شبه تسلسل وجود داشته – افراط عده ای باعث اقبال مردم به سمت عده دیگری میشود که ادعای تغییر و تحول را مطرح میکنند . در خرداد 76 اینگونه شد و با قدری اختلاف در 84 نیز بازی اینگونه رقم خورد. اما در ایران چون احزاب به آن معنایی که در برخی از کشورها وجود دارد مطرح نیست این عده دیگرالزامأ از جناح مقابل نیستند و می توانند حتی بخشی از همان گروه حاکم فعلی که نقد و سوال از دوستان خود را پیشه کرده اند باشند.
بگذریم از این کلی گویی و سطحی نگریستن - دوستان مستقر در دیار کفر و مملکت استکبار جهانی و یا همسایه های آن که از نزدیک نظاره گر هستند چه میفرمایند – آیا احتمال تغییر در سیاست خارجی امریکا مطرح است و پس از آن تاثیر احتمالی آن بر فشارهای وارد برایران؟

۳ نظر:

Farshad F گفت...

سایتهای مختلفی برای دنبال کردن انتخابات امریکا هست، ولی خوب من چون بخشی از تامین مالی این سایت با من است، این سایت را توصیه می کنم:
www.bbc.co.uk/uselections

Farshad F گفت...

این هم دیدگاه رسمی کاندیداهای اصلی در مورد موضوعات کلیدی از جمله ایران:
http://news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/elections/us/08/issues/html/democrats.stm

Fatemeh Esmaeeli گفت...

هوا وحشتناك سرد هست از دوستان عزيزي كه در ايران هستند خواهش مي كنم كه حتما وجدا در مصرف گاز صرفه جويي كنند پنج استان ايران گاز ندارند استانهاي گيلان مازندران گلستان آذربايجان غربي واردبيل گاز ندارند دماي هوا شبها توي مشكين شهر و خلخال 30 درجه زير صفر هست دوستانم كه در استانهاي شمالي كشور هستند خواهش كردند كه حتما در مصرف گاز صرفه جويي كنيم خواهش مي كنم آنهايي كه مي توانند تا آنجا كه ميشه اينكار را بكنند