۱۳۸۶/۱۱/۰۱

چرندیات

بهمن ماه ویژه‌ای است.

گزاره‌ای ساده است که تحقیق درستی آن چندان مشکل نیست. مثلا همین که در تمامی ۱۲ ماه سال تنها یکی «بهمن‌ماه» است، خودش خیلی مطلب عظیمی است! خلاصه اینکه بهمن یک طرف و تمامی ماه‌های فلان و بهمان یک طرف.

در میان تمامی روزهای سال، یک روز وجود دارد که اهمیت ویژه‌ای دارد که آن هم در بهمن ماه است. توجه کنید، فقط یک روز. یعنی اگر به تصادف روزی را انتخاب کنیم شانس اینکه این روز ویژه انتخاب شود تنها در حدود بیست و هفت صدم درصد است! فکر می‌کنم قبول دارید که احتمال ناچیزی است. شاید حداقل ده برابر کمتر از احتمال اینکه از در تهران سوار تاکسی شوید و به گوش خود بشنوید که مسافر یا راننده به شخص دیگر فحشی دهد که آن خودش حداقل پنج برابر احتمالش کمتر است از اینکه در ایران هشت‌تان گرو نه‌تان باشد (همان خط فقر سابق!).

خوب، توانستید حدس بزنید این روز ویژه کدام است؟ بله درست است! اول بهمن! روزی که در آن حادثه‌ای باور نکردنی رخ داده: در یک روز سه نوشته در وبلاگمان ثبت شده!

۴ نظر:

mehrdad گفت...

این اول بهمن چندان هم ویژه نیست. روزهایی بوده که پنج نوشته‌ پشت سر هم در وبلاگ ثبت شده. سری بزنید به بایگانی نوشته‌های وبلاگ بین ۲۵ خرداد تا ۴ تیر ۸۵.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

ازويژگيهاي منحصر بفرد ديگه ماه بهمن اينه كه من تو اين ماه بدنيا اومدم واين بهمن سي و پنج سالم كامل ميشه اگرعمر طبيعي هفتاد سال باشه واگر من عمر طبيعي داشته باشم در حقيقت اين بهمن ماه در قله عمرم هستم بعد از آن سر پاييني عمرم شروع ميشه بعداز سي و پنج سال ديگه هم مرگ وبعد تولد دوباره و... اما من به خدا مي گويم خدايا من هنوز خيلي چيزها نميدانم وخيلي دانسته هاي من در مورد دنيا وزندگي در آن كم هست آيا تو اين سي وپنج سال دانسته هاي من آنقدر كامل ميشه كه موقع مرگ خوشحال باشم درست زندگي كردم

Arash Salarian گفت...

مهردادجان پس یکدفعه بگو این نوشته من کلا چرت و پرت است دیگه! می‌خواهی اصلا عنوان نوشته را هم عوض کنم و، اوه!، صبر کن، هیچی :)

Afshin گفت...

وقتی شروع به خواندن مطلبت کردم، سریع فکر کردم آخر مطلب به روز تولد خودت یا همسرت ختم میشود.جدا کنند آن هم در خواندن یا نخواندن این وبلاگ توسط همسرت است!
باری آخرش هم خطای کلی من بود. به هر صورت در این کسادی بازار SMS این مطلب برای من که خیلی جالب بود. دستت در نکند.
یاد آن معماهای همیشه جوابدار بدون جواب افتادم.