۱۳۸۳/۰۲/۲۵

ايراني‌ها در همه جا

ايراني‌هاي غريب

آيا كسي سعي كرده آماري از پراكندگي جغرافيايي محل زندگي فعلي بروبچه‌هاي iut69ece تهيه كنه؟ براي خود من جالب بود بدونم كه از شرق‌دور و هندوستان گرفته تا اروپا و آمريكا دوستان همه‌جا پخش شده‌اند. راستي، آيا بيشتر دوستان الان در‌ ايران هستند يا خارج از ايران؟ از بين خارجي‌ها، بيشتر در كدام كشور هستند؟ كدام قاره بيشترين طرفدار را دارد؟ چندنفر به ايران برمي‌گردند و چندنفر در خارج مقيم شده‌اند؟ چرا برمي‌گردند و چرا برنمي‌گردند؟ چند نفر تا به حال از ايران خارج نشده‌اند؟ فكر كنم چنين جامعه آماري از تحصيل‌كردگان ايراني مورد جالبي براي بررسي باشه. حالا كي پيش‌قدم مي‌شه؟
اگر گفتيد اين دوتا ايراني بالا الان كجا زندگي مي‌كنند؟

۲ نظر:

mehrdad گفت...

راستی آرش یک چیز بی‌ربط: اين دو نقطه‌ی زیر «ی» مال خط فارسی نیست. فکر کنم باید به جای «ي» از «ی» استفاده کنی. به کار بردن اولی به جای دومی کلی دردسر ایجاد می‌کند برای جستجو روی اینترنت.

Arash Salarian گفت...

حرف شما كاملا درست است ولي يك توضيح كوچك مسئله را روشن مي‌كند. اين چيزي كه اينجا به شكل ى ديده مي‌شود در استاندارد يونيكد همزه است و حرف ياي فارسي استاندارد يونيكد ي. اين دو تا نخته از كجا آمده‌اند؟ راستش قضيه اين است كه قلم Tahoma يك باگ كوچك دارد و اين دونقطه فقط در اين قلم وجود دارند! اگر متني كه نوشته‌ام را به Word كپي كني و يك نسخه استاندارد قلم لوتوس را براي نمايش استفاده كني، دونقطه زير يا نشان داده نخواد شد و جالبتر اينكه آن همزه بدون نقطه در آن حالت به درستي به حروف قبلي و بعدي نمي‌چسبد! به طور خلاصه،اين ى tahoma كه در واقع همزه است اصولا در فارسي وجود ندارد و هر كلمه‌اي كه با آن نوشته شود از ديد يونيكد فارسي نيست! شرمنده، ولي اين باگ را بايد ميكروسافت اصلاح كند. براي توضيح بيشتر مي‌تواني از مهرداد ضيايي در اين مورد توضيح بخواهي (من از كيبورد فارسيي كه او طراحي كرده استفاده مي‌كنم)