۱۳۸۶/۱۲/۱۵

همه ایران سرای من است

من هم هفته قبل رفته بودم رشت.البته نه هواي گرم و نسبتا شرجي خوب بود و نه ما دوچرخه کرايه کرديم. تنها چيزي که خوب بود غذاهاي شمالي بود که ميشد با قيمت مناسب در رستورانهاي خوب يا متوسط خورد.
چيزي که سبب نوشتن اين مطلب شد، شبيه شدن بسيار زياد شهرها و مردمان آن به هم است. تقريبا در همه شهرها ترافيک در تمام طول روز غير قابل تحمل است. پوشش و آرايش در مردمان در شهرهاي مختلف زياد تفاوتي با هم ندارد. تا همين 4- 5 سال قبل نحوه پوشش در شمال و جنوب تهران با هم فرق ميکرد، ولي الان چندان فرقي بين پوشش مردمان در يک شهر نسبتا کوچک با خيابانهاي بالاي تهران نميبينيم. تنها تفاوت در برند کالا است.
تقريبا همه جوانان موبايلهاي گران قيمتي در دست دارند و روياي هر کجا که اينجا نيست در سر. همه از وضعيت اقتصادي و سياسي نالان و اغلب هم در شرف يک معامله کلان !!! عموما وراج، بي حرفي درخور تعمق -بلا نسبت کليه ايرانيان عزيز که کوچکترين انتقادي را عموما تاب نمي آورند!- بشدت عصبي ، فاقد مهارت رانندگي بدون بوق ! وسرشار از دروغ و نيرنگ و تهي از خصايص انساني و....
پي نوشت:
1-خودم ميدانم کمي زيادي تند رفتم!اين از يک طرف پشت بام افتادن هم جزء لاينفک ما ايرانيان است و من هم ايراني.
2-اگر در ایران با مشکل در نوشتن در این وبلاگ مواجهه هستید،اشکال از بلاگر نیست.از فیل+تر+شکن استفاده کنید!

۵ نظر:

Reza P. گفت...

سلام
من که یک بار در رشت در رستوران چلو کباب خوردم بهم نچسبید , یک کمی هم کبابش را سوزونده بود ولی جاتون خالی ماهی کبابش کنار دریا هم قیمتش مناسب بود هم کیفیتش

Reza P. گفت...

ببخشید نفهمیدم موضوع چی بود!!!!!!!!!!!!

Unknown گفت...

اگر طرفهای رشت می رویدصبح زود بیدارشوید بروید طرف فومن و از آنجا قلعه رود خان ماشین راپارک کنید با یک کوله سبک مسیر سنگ چین شده را ادامه بدهید تا بعد ازدوساعت کوه پیمایی نسبتا سبک با قدم متوسط در یین .انبوه درختان برسید به یکی از زیباترین دژهای نظامی ایران در میان آسان وزمین بلیط ورودی بخرید وداخل شوید و خودتان رادرجادوی اثیری این مکان گم کنید.
دوربین عکاس فراموش نشود
اگر بخواهید عکاسی کنید که محال است نکنید واگر بخواهید ساعتی در یک گوشه خلوت خودتان را در زیبایی دژگم کنید که محال است نخواهید اگر بخواهید به همه مکانهای این قلعه مخروبه سرک بکشید که محال است نخواهید بیش از5 /1ساعت زمان نیاز دارید. حساب رفت وبرگشت را بکنید وساعت بیدار شدنتان را تنظیم کنید.نترسید منظورم4 صبح نیست ولی تا ساعت 10 صبح نخوابید.(البته اگر شب ماسوله بخوابید می توان گفت برنامه ریزی سفرتان بی نقص است )
این قلعه ومسیر سبز آن یکی از جاذبه های گردشگری ایران است زباله هایتان راآن بالا جا نگذارید.اگریک کیسه اضافی ببرید و در مسیر برگشت زباله های نظیر پوسته پفک و چیپس را جمع کنید کار بدی نکردید مسیر جنگلی این قلعه هنوزنسبتا تمیز است .(مثلا نسبت به سایر قسمتهای شمال)
من اغراق نمی کنم دوست من در پاریس زندگی می کند و برای یک سفر 10 روزه دارد به ایران می آید و گفته در این 10 روز2 روزش مال رفتن به این مکان است .
وقتی درایران مسافرت می کنید شروع کنید به مطالعه کردن در مورد اقلیمی که درآن سفر می کنید تا بدانید در زندگی خود این شانس را داشته اید که دریکی از جالبترین مکانهای دنیا ازلحاظ تنوع زیستی زندگی می کنید(مفهوم این حرف این نیست که بقیه دنیا جای جالب نداردولی خوب شما این شانس را آورده اید که دریکی از متنوع ترین اقلیم های دنیاا زندگی می کنید)وظیفه خود را نسبت به نگهداری این بوم زیست انجام دهید .ظروف یکبار مصرف استفاده نکیند و...
از دست مردم حرص می خورید قبول گاهی از دید یک مردم شناس به این قضیه نگاه کنید ازدید یک مردمشناس یک جامعه شناس این همه تنوع دریک مکان بهشتی است !
بله کمی علمی نگاه کنید و لذت ببرید !(ولی نه خیلی چون این دفعه از شدت غصه از پای می افتید)

فقط به فلاکت مردمی که برروی گنج خوابیده اند نگاه نکنیدو حرص نخورید توریست های مسئولیت پذیربه همراه خود توسعه پایدار را خواهند برد امید خیلی خیلی خیلی کوچکی است ولی دل آدم را کمی گرم می کند

و اگر حوصله کنم و یک email برای Admin های محترم بزنم که دوباره سطح دسترسی مرا از پا نوشت نوشتن بالا تر ببرند خیلی حرف در این مورد دارم

Unknown گفت...

می شود متن را خوتان نقطه گذاری بکنید و بخوانید! ویک جستجو با کلمه قلعه رودخان و پیدا کردن عکس وراهنمایی بیشتر زحمت خودتان (مطمئن باشید دست خایل برنمی گردید). در ضمن مسیر را کاملا با خانواده می شود رفت وفقط یک کم زمان بیشتر نیاز هست

mehrdad گفت...

فرزانه خانم
یک ایمیل به من بزنید تا شما را هم دوباره عضو وبلاگ بکنم. اگر ایمیل من را ندارید ایمیل‌تان را همین‌جا بگذارید تا دعوت‌نامه را برای‌تان بفرستم.