۱۳۸۷/۱۱/۰۸

طبیبیان در نیویورکر

شماره‌ی جدید ( ۲ فوریه ۲۰۰۹ ) مجله‌ی نیویورکر مقاله‌ای طولانی دارد درباره‌ی دکتر محمد طبیبیان. دکتر محمد طبیبیان از معدود اقتصاددان‌های درست‌ و حسابی ایران است که سال‌ها در سازمان برنامه و بودجه کار کرده است. در اوایل کارش استاد دانش‌کده‌ی صنایع دانش‌گاه صنعتی اصفهان بوده‌است. بعدها به موسسه‌ی عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه (وابسته به سازمان برنامه‌ و بودجه) می‌رود. نسل جدید اقتصاد‌خوانده‌های ایران (از جمله فرشاد خودمان) اغلب از شاگرد‌ان او هستند. البته در مرداد ۸۵ بازنشسته‌اش کردند.

خلاصه‌ی مقاله را این‌جا می‌توانید بخوانید. اصل مقاله‌ی کامل فعلآ به رایگان در وبسایت مجله در دسترس نیست٬ اما احتمالآ تا چند هفته‌ی دیگر می‌توان روی اینترنت هم پیدایش کرد. اگر برای خواندنش عجله دارید می‌توانید مجله را بخرید.

۳ نظر:

Farshad F گفت...

من اصل مقاله را به گروه ایمیل زدم.

mehrdad گفت...

فرشاد
من چون ایمیل‌های گروه را از روی وب چک می‌کنم٬ نمی‌توانم فایل‌های ضمیه‌ی ایمیل ها را ببینم. اگر توانستی به ایمیل من مستقیم بفرست. ایمیلم را که داری؟

Farshad F گفت...

مهرداد من ایمیل شما را در آدرس بوکم ندارم. پس ورد یاهوم را هم فراموش کردم :)

به من یه ایمیل بزن: farfatemi at gmail