۱۳۸۳/۰۳/۱۰

Troy

فکر کنم چون بحث فیلم و سینما داغ است من هم مطلبی در این مورد برای نوشتن دارم. چند روز پیش بود که به همراه همسرم برای تماشای فیلم تروا که همان داستان معروف اسب تروا است به سینما رفتیم. البته تصمیمش را قبلا گرفته بودیم و فقط منتطر روز اکران فیلم بودیم. باید گفت که این فیلم بسیار جذاب بود و قدرت افکتهای کامپیوتری موجب شده بود که این داستان کهن ( که البته واقعی هم بود ) به شیوه بی نظیری به پرده اکران برود.
دو صحنه از این فیلم جذابیت بسیار زیادی داشت. اولین صحنه پیروزی آشیل بر رقیب تنومند خود در ابتدای فیلم بود که با زیرکی تمام با دویدن به سوی حریف و یک جهش ناگهانی و فرو کردن شمشیر به کتف سمت چپ او از بالا موجب مرگ وی شد.
صحنه دوم گریستن آشیل بر بالین دشمن خود بود که در اواخر فیلم رخ داد. این دشمن کسی نبود جز شاهزاده تروا که آشیل او را به جهت کشتن پسرخاله خود به جنگ تن به تن فراخواند و در یک نبرد زیبا با کشتن این شاهزاده به پیروزی رسید.
در هر حال هایوود با ساختن این فیلم موجب شد قدرت یونان باستان را در اذهان مردم زنده کند. من شنیده ام که یک کارگردان در حال ساختن فیلمی در مورد ایران باستان و دوران هخامنشی است. در این مورد آیا شما هم چیزی شنیده اید؟
به هر حال من تماشای فیلم تروا را به دوستان توصیه میکنم.

هیچ نظری موجود نیست: