۱۳۸۹/۰۵/۲۳

بیست سال گذشت!

تقریبا بیش از بیست سال از زمانی که وارد دانشگاه شدیم می گذرد! بعبارتی سن ما الان بیش از دو برابر زمانیست که به دانشگاه رفتیم! عجب زمان سریع گذشت! راستی اگر به بیست سال قبل بر می گشتید آیا همین رشته را انتخاب می کردید؟ آیا همین دانشگاه را انتخاب می کردید؟ آیا از پیشرفتگان در این بیست سال راضی هستید؟ و ...

۶ نظر:

Afshin گفت...

پاسخ به این سوالات وابسته به عوامل دیگری است، اگر همین تجربه ،دانش و آگاهی امروز را داشتم،این رشته و این دانشگاه را انتخاب نمی کردم. ولی وقتی به آن سالها برمیگردم و دلایل انتخاب آن رشته یا آن داشگاه را می سنجم میبینم در آن زمان با توجه به داده های در دستم بهترین تصمیم را گرفتم! در هر صورت باز پاسخ سوال آخر برای من منفی خواهد بود.

Unknown گفت...

من از انتخابم راضي هستم هرچند اون موقع اين رشته را به دلايلي كه انتخاب كردم وزمينه كاري كه هدفم بود با زمينه كاري فعليم از زمين تا اسمون فرق داره ولي رشته و كار فعليم را دوست دارم و فقط پشيمونم كه چرا گذاشتم كار تا ديسك گردن پيش بره !

Bijan Najafi گفت...

افشین جان و فرزانه خانم، ممنون از نظراتتان . وقتی به آن زمانها وشرایط فعلی فکرمیکنم هم اکنون خوشحالم که آن رشته را انتخاب کردم. راستش وقتی رشته کنترل (که البته دومین رشته انتخابی من بعد از الکترونیک بود) را انتخاب کردم چیزی از آن نمی دانستم. علت انتخاب صرفا بخاطر پیشنهاد شوهر خواهرم و اینکه از اسمش خوشم می آمد بود. اما الان فکر می کنم شاید بهترین انتخاب را کردم! دروس وتجربیات دوره لیسانس بیش از آنچیزی که تصور می کردم برایم مفید بود! از جمله دروسی مثل پردازش سیگنال، ابزار دقیق، کنترل پیشرفته و شبکهای عصبی مرحوم دکتر طحانی ، میکروپرسسور و داستگاهای جانبی وغیره. البته بسیاری از دوستان نیز خیلی در شکل گیری آینده کاری من تاثیر گذار بودند وخیلی چیزها از آنها یاد گرفتم و همیشه ممنون آنها هستم خصوصا آرش سالاریان، مسعودبابایزاده، زریر قاسمی و ...

Unknown گفت...

دقیقا بیست سال پیش در چنین روزی (پنج شنبه 25 مردادماه 1369) مرحله دوم کنکور بود. یادش به خیر.

Reza P. گفت...

من فكر ميكنم بازم همين دانشگاه را انتخاب ميكنم، اما در مورد رشته ام شايد تجديد نظر ميكردم بااينكه حالا هم از وضعيت شغليم راضيم، من فكر ميكنم مسائل كاري(...) تقريبا همجا هست و به رشته بستگي ندارد.

Hamid Tajgardoon گفت...

به سرعت باد گذشت احساس میکنم این بیست سال دوم زندگیم خیلی سریعتر از اون 18 سال اولی گذشت.
من فکر میکنم اگر تجربه و دانش امروز را داشتم و به آن سالها بر می گشتم ، نه تنها رشته و دانشگاه بلکه خیلی از تصمیمات مهم زندگیم متفاوت می شد.