۱۳۸۹/۰۵/۱۱

روز نو، روزگار نو

باز اسباب‌‌کشی و باز شهر و فرهنگی دیگر. جمعه گذشته، بعد از دو سال و نیم زندگی در پرتلند، آمریکا را ترک کردیم و به شهر زوریخ که در بخش آلمانی زبان سوییس است آمدیم. این دفعه اسباب‌کشی و ماجراهای مربوط به آن بسیار بهتر از دفعه قبل برگزار شد. دلیلش این بود که هم تجربه بیشتری داشتیم و هم فرصت بسیار بیشتری. قرار است به مدت دو هفته در یک آپارتمان کوچک باشیم تا خانه جدید آماده شود و به آنجا نقل مکان کنیم.

تغییر و تحولات این‌بار بسیار زیاد است: من و مرجان هیچکدام آلمانی بلد نیستیم و باید از صفر شروع کنیم. رومینا دو سال و نیمش است و نیازهایش با دوران نوزادی بسیار فرق می‌کند. در آمریکا من کار می‌کردم و مرجان مراقب رومینا بود. اینجا مرجان کار می‌کند و من تمام وقت در خانه هستم. مرجان یک دوره پست-دکترا در دانشگاه ETHZ شروع کرده و تمام وقت مشغول است. من هم کار قبلی خودم در آمریکا را حفظ کرده‌ام و قرار است در خانه کار کنم. بیشتر کار من در این مدت آنالیز و تحلیل داده‌های آزمایش‌هایی که در این چند سال اخیر انجام داده‌ایم و نوشتن مقاله خواهد بود. ویژگی دیگر این دفعه این است که قرارداد کار مرجان تنها برای یک سال است. گرچه ممکن است که سر سال قراردادش تجدید شود، احتمال زیادی وجود دارد که سر سال باز از اینجا هم اسباب کشی کنیم. در حال حاضر که تمام گزینه‌ها باز است و من و مرجان از چند ماه دیگر که کمی کارمان پیش رفت،‌ به جستجوی کار در سوییس و بقیه اروپا و همین‌طور آمریکا و کانادا خواهیم پرداخت. امسال برای تعطیلات آخر سال میلادی هم بعد از ۴ سال به ایران خواهیم آمد.

۴ نظر:

Reza P. گفت...

سلام موفق باشيد، زرير قاسمي هم از اسكاتلند امده ايران و اگه بشه قراره امروز همديگر را بعد از سالها ببينيم.

Reza P. گفت...

ما پس از ده سال منزل را جابجا كرديم و به نزديك محل كار خانم رفتيم،اسباب كشي كه كار سختي بود، حدود سيصد هزار تومان هم هزينه(جابجايي در شهر) داشت، جابجايي شما چطور بود؟

Unknown گفت...

سلام. منزل، شهر، زبان، فرهنگ و ... نو مبارک.
فکر می کنم یکی از ویژگیهای بارز شما این باشد که راحت گاوتان را می کشید. امیدوارم هرکجا که هستید موفق باشید. به امید دیدار

Arash Salarian گفت...

طاهره: دقیقا نمی‌دانم تا به حال چند بار این گاو ما کشته شده ولی بعید می‌دانم که این بار آخرش باشد. اما خوبیش این است که گاو ما پلاستیکی است در نتیجه با سربریدن چیزیش نمی‌شود :)

رضا: جابجایی بین قاره‌ای در هر حال زیاد خرج دارد ولی اگر آدم بخواهد به این جور هزینه‌ها فکر کند نمی‌تواند از جایش تکانی بخورد. راستش من هنوز تمام هزینه‌ها را جمع نزده‌ام ولی اگر هزینه بلیط‌ها و فرستادن بار و هزینه هتل و ضرر فروش ماشین و بقیه وسایل خانه را روی هم جمع کنیم باید چیزی بین ده تا پانزده هزار دلار باشد.