۱۳۸۴/۰۲/۰۸

خبر تکان دهنده

چند سال پیش من یک بار از شرکت LeCroy که تولید‌کننده اسیلوسکوپ‌های پیشرفته هست سوالی در مورد قیمت یکی از محصولاتش کردم. چشمتان روز بد نبینه! تا به امروز مرتب برایم ای‌میل و نامه و بروشور می‌فرستند و چندین بار بهم تلفن زده‌اند و حتی یک بار یک مامور فروش به سراغم فرستاده‌اند که مرا متقاعد کنند که ازشان خرید کنم. من دانشجوی یک‌لاقبا البته اگر پولش را داشتم بدم نمی‌آمد از آنها خرید کنم ولی خوب، به قول خواهر کوچکم (در ۳ سالگی این را می‌گفت): همیشه هم خواستن توانستن نیست!
امروز هم LeCroy برایم این خبر را فرستاده: سریعترین اسیلوسکوپ جهان با پهنای باند 100GHz!!! درست شنیده‌اید: صد گیگاهرتز! رایزتایم ۴ پیکوثانیه و با حداکثر حافظه برای دخیره ۵۱۲ میلیون نمونه (بله، این اسیلوسکوپ دیجیتال است). راستش من تا پیش از این تو کف سری قبلی اسیلوسکوپ‌های چهار کانال دیجیتال‌شان با پهنای باند ۶ گیگاهرتز ناقابل بودم ولی این خبر دیگه به قول معروف «تکان دهنده» بود.

هیچ نظری موجود نیست: