۱۳۸۸/۰۹/۲۱

ما لما لتا

يكي دو هفته پيش پنجشنبه كار آشپزي به من محول شد، غذايي درست كردم كه طرز تهيه انرا برايتان مينويسم . ابتدا پياز را سرخ كرده و سپس ميگو را به ان اضافه ميكنيم ، نمك ، زرد چوبه و فلفل به آن اضافه ميكنيم و انرا كمي سرخ ميكنيم سپس ذرت، قارچ و فلفل سبز به ان اضافه ميكنيم و با يك ليوان آب و يك قاشق رب گوجه و ميگذاريم تا اب ان كار برود. سپس در يك ظرف پيركس به اندازه يك نان پيتزا، يك نان پيتزا ميگذاريم ،كنار ظرف هم نان لواش ميگذاريم و مواد تهيه شده را روي نان پيتزا ميريزيم و روي ان را با پنيرپيتزا ميپوشانيم و انرا در فركه قبلا روشن كرده و گرم شده قرار ميدهيم .پس از مدت 10 دقيقه غذاي شما آماده است . بجاي ميگو ميتوانيد از گوشت چرخ كرده يا مرغ اب پز ريش ريش شده هم استفاده كنيد .نوش جان . محمد پسرم پرسيد اسم اين غذا چيست؟ من هم كه نميدانستم گفتم: مالمالتا.

۶ نظر:

Farshad F گفت...

خيلي ممنون
من هم آشپزي را دوست دارم. وقتي كاملا خسته ام (چه جسمي و چه روحي) آشپزي تنها كاري است كه مي تواند مرا به حالت طبيعي برگرداند (البته به جز خواب).
در مورد اين دستور يكبار امتحان كن كه قارج و فلفل دلمه و حتي پياز را هم خام اضافه كني (حتي مي تواني ميگو را هم خام بگذاري)؛ علاوه بر ظاهر بهتر از آنجا كه طعم مواد مختلف بهتر قابل تشخيص هستند نتيجه بهتري دارد؛ ضمنا ارزش غذايي هم بهتر حفظ مي شود.
در مورد پنير هم به جز پنير پيتزاي معمول (مازورلا) پنيرهاي ديگر را هم تجربه كن. من پنير چدار را ترجيح مي دهم، هر چند توي سوپرهاي ايران هنوز نديده ام. (آيا دوستان توليدكننده اي سراغ دارند كه چدار بزند؟) البته پنير گودا كاله را تجربه كردم كه بد نبود.
آيا دوستان در مورد پنيرهاي موجود در بازار توصيه خاصي دارند؟

مهدیه گفت...

خیلی ممنون از بابت دستور(ات) غذایی.
اما نکته بسیار مهم این نوشته برای من راحتی از دست عذب وجدان است! واقعیت اینه که خیلی وقتا همسر محترم بنده شام تهیه می کنند. امروز بسی مشعوف شدم که دیدم الحمدلله آقایان در این زمینه دستی بر آتش دارند و مثل همسرم اهل ابتکارات و اختراعات هم هستند. خداوند به سفره هایتان برکت و به اختراعاتتان طعم و نما عطا کند.

Abbas R. گفت...

فرشاد جان ، دستور غذای چینی میدی یا انگلیسی ؟

Unknown گفت...

همين غذارا بدون نان پتزا و پنير هم مي توانيد درست كنيد. پياز خيلي كمي تفت دهيدوسايرمواد كه ذكر شده (من فلفل رنگي استفاده مي كنم)را با پاپريكا وسركه(ترجيحا سفيد)ونمك وآب گوجه فرنگي) قاطي كرده و يك كوچولو كه قل زد ميگو كه اون هم يك كم تفت داديد را برزيد توش
يك جوري مثل خورشت ميگو مي شه و مي شه با برنج خورد
(اگر عادت به سرخ كردن داريد بايد يواش يواش شروع كنيد مقدار تفت غذاراكم كنيد)

Arash Salarian گفت...

حالا که بازار دستور غذا داغ است این یکی را هم از من داشته باشید: اول میگو را کمی تفت بدهید. سپس به آن مخلوطی با نسبت مساوی شیر و عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کف کند. اندکی فلفل سبز و براده بادام اضافه کنید. اگر مایل باشید میتوانید کمی جعفری یا تره به آن اضافه کنید. وقتی که حاضر شد آنرا بر روی لوبیاپلو بریزید. غذا در این مرحله غیر قابل خوردن است پس آنرا در سطل زباله برزید و اگر هنوز گرسنه هستیداز سر کوچه پیتزا بخرید!

Arash Katchooi گفت...

جالبه که من قبلا دستور غذایی آرش را انجام داده بودم ولی به جای پیتزا فروشی سر محل از نون و پنیر استفاده کردم