۱۳۸۸/۰۹/۳۰

غریبانه

روزگار غریبی است! قضاوت می کنیم مردمان را و کیفر مقرر می کنیم ایشان را آنچنانکه کفاره گناهانشان باشد و فرمان می دهیم خدا را که عقوبتش کافی است پاداشش ده!

۳ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

سلام و با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت بزرگ مرددنیای اسلام،آیت الله العظمی منتظری،کسی که علم،فضیلت، شهامت و عدالتش در روزگار مابی نظیر بود،مردی که حسین وار همه چیزش را در راه حقیقت فنا کرد،مردی که اسلام واقعی را برای ما معنی کرد هم با گفتارو هم با کردارش .کسی که همانند علی (ع)، حکومت -درصورتیکه نتواند حق مظلومی را بگیرد- در نظرش بی ارزش بود و این را در عمل نشان داد، روحش شاد.
به نظر می رسد تفاوت بنیادی که در دیدگاههای آیت الله منتظری با آیت الله خمینی وجود دارد بر این پایه باشد که از نظر آیت الله خمینی حفظ نظام اوجب واجبات است ولی از دیدگاه آیت الله منتظری حفظ اسلام.بر این دیدگاه بنا بر مصلحت اسلام اگر لازم باشد باید حکومت را کنار گذاشت (و در عمل چنین کرد).
آقایان تا بحال خودرانماینده خدا می دانستند و حالا خداوند را نماینده خود !!، قضاوت می کنند وحکم می دهند وخداوند را مجری احکامشان می دانند!!!

Afshin گفت...

جهت مطالعه اختلاف ایشان در نظریه ولایت فقیه اينجا را مطالعه فرمائید.
جهت مشاهد عکسهای تشیع ایشان اينجا را ببینید.

Unknown گفت...

بك فكري به حال خودشون بكنند كه حتي اين همه تحقيري كه مي شوند كفاره گناهانشون نيست . درواقع هيچ عقوبت دنيوي كفاره گناهشون نيست