۱۳۸۸/۰۳/۱۹

طرفداران احمدي نژاد

من اگر تا ديروز شك داشتم كه آراء احمدي نژاد آنقدرها هم كه ما فكر مي كنيم زياد نيست ديروز واقعا مطمئن شدم
ديروز وقتي از محل كار به سمت منزل مي رفتم چون قراربود در خيابان وليعصر از راه آهن تا تجريش طرفداران موسوي زنجيره انساني تشكيل دهند گفتم زودتر به خانه بروم وگرنه معلوم نيست چه ساعتي از شب به خانه برسم تقريبا ساعت 3 ونيم بعدازظهر بود كه ازدانشگاه آمدم بيرون ورفتم سمت خيابان ولي عصرديدم يكسري وانت بار وپشت سرشان عده ايي موتورسوار با پرچم ايران وعكس احمدي نژاد با بوق وسوت زيادرد شدنددو سه دفعه اين صحنه را ديدم گفتم خدايا نكنه آمدند اغتشاش ايجاد كنند وقتي سوار اتوبوس شدم متوجه شعردادن يكسري دراتوبوسهاي لاين كنارشدم چند اتوبوس پشت سرهم كه روي آنها پراز عكسهاي احمدي نژاد وپرچم ايران بود رد شدند ومي گفتند احمدي احمدي حمايتت مي كنيم گفتم خدايا واقعا چه خبرشده چندتا اتوبوس كه رد شد در اتوبوسها دقيق شدم متوجه شدم اكثر آنها بچه هاي مدرسه ايي هستند كه خيلي از آنها حتي به سن راي دادن هم نرسيده اند در اتوبوس آخر من حتي صحنه ايي ديدم كه خيلي برايم جالب بود دوسه بچه مدرسه ايي كه دختر هم بودند سرشون رااز اتوبوس آوردند بيرون ودر حالي كه پرچم ايران را گرفته بودند دستشان واتوبوس پربود از عكسهاي احمدي نژاد داد مي زدند موسوي موسوي با ديدن اين صحنه واقعا خنده ام گرفت خيلي ازآن اتوبوسها رابچه هاي مدرسه را سوار كرده بودند كه ببرند مصلا براي سخنراني احمدي نژاد در حاليكه آن بچه ها حتي به سن راي دادن هم نرسيدند جديدا وقتي جايي تبليغ احمدي نژاد را مي كنند وقتي دقيق مي شوم مي بينم كه نوجوانهايي هستند كه سن راي دادن ندارند وفقط از طرف مدرسه اجير شده اند حالا با چه ترفندي خدا مي داند ديروزخيابان ولي عصر وانقلاب واقعا غوغا بود واقعا شانس آوردم كه زود رسيدم خونه همكار من مجبور شده بود از دانشگاه تا خونشون را پياده بره وساعت 10 شب رسيده بود خونه فكر كنم تا روز پنج شنبه هم اوضاع همينطور باشه
من فكر مي كنم نتيجه انتخابات اينطوره كه اول موسوي بعد كروبي وبعد رضايي يا احمدي نژاد چون تا آنجا كه من متوجه شدم طرفداران احمدي نژاد بعداز آن مناظره ها خيلي كم شد وطرفدارانش را فقط مذهبيهاي افراطي تشكيل مي دهند كه آنها هم تعدادشان در مقايسه با كل جامعه خيلي كم هست

۷ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

خانم اسماعیلی زیاد مطمئن نباشید.شما فقط تهران را می بینید متاسفانه اخباری که از دوستان در ستاد موسوی می شنوم اوضاع در شهرهای کوچک ناامید کننده است و مجموع آماردر کل کشور همان 6(موسوی) به (احمدی نژاد)4 است که قبلا گفتم .اتفاقا بعضی از قسمتهای مناظرات خصوصا محکوم کردن عده ای از بزرگان نظام( با بردن اسم ) به فساد مالی باعث اقبال عده ای از مردم (عمدتا قشر متوسط و پایین) به احمدی نژاد شده است.خواهشمند است دوستان به کسانی که رای نمی دهند این آمار را ارائه کنند.رقابت فوق العاده نزدیک است و همانگونه که قبلا گفتم اگر آراء موسوی و احمدی نژاد نزدیک باشد،با هر ترفندی احمدی نژاد را ابقاء می کنند

Afshin گفت...

من هم در ترافیک ماندم و مسیری متفاوت با شما را طی کردم. وقتی از محل کارم که عباس آباد است خارج شدم مراسم مصلا تازه به پایان رسیده بود. جمعیت موتورسوار و وانت سوار و ... با شعارهای تند که واژه مرگ هم در آن کم شنیده نمیشد، رسما باعث وحشت طرفدارن موسوی میشدند.دیدم مردمی را که در حال باز کردن نوار سبز رنگ یا کندن عکس موسوی از خودرو خود بودند. البته خیلی ها هم اینکار را نمیکردند و با شعارهای بسیار تندترمواجهه میشدند.مسیر عباس آباد به ولی عصر یکطرفه است لذا اغلب این خیل طرفدار که البته اصلا هم کم نبودند به سمت ولیعصر در حرکت بودند ولی قبل از ولیعصر به داخل میرزای شیرازی یا وزرا میرفتند.
طرفداران موسوی از جائی که من دیدم تا ونک را کاملا دراختیار داشتند. اطراف پارک ساعی حقیقتا پراز مردم و اغلب جوانانی بودکه با شور و اشتیاقی که من تا به حال ندیده بودم شعارهای در طرفداری از موسوی سر میدادند. کمتر واژه مرگ درشعارهایشان بود و بیشتر سرودهایی با تم حماسی شنیده میشد. احساس رعب عباس آباد اینجا بیشتر به شور و اشتیاق تبدیل شده بود و همه چیز سبز بود حتی شربتی که مردم پخش میکردند. جمعیت از بعد از پارک ساعی کمتر میشد تا پل همت از آنجا تا ونک بدون اغراق پراز آدم بود همه سبز و همه با همان شور و اشتیاق. و اوج این جمعیت در ونک ، تا به حال من این تعداد آدم یکجا ندیده بودم. مردمی که از سرکار آمده بودند تا به منزل بروند و طرفداران موسوی. همه جمع شده بودند . تمام مسیرهای منتهی به ونک با ترافیک بسیار وحشتناکی یا بهتر بگویم ترافیک کاملا قفل شده مواجه بود ولی من ندیدم کسی حرفی به اعتراض بزند. حتی مسافران کنار خیابان منتظر تاکسی.
از ونک تا چهارراه جهان کودک در اختیار اغلب طرفداران رضائی بود. البته در کنارسبزها. آرام و بدون شعار فقط بروشورهائی در انتقاد از وضعیت موجود و رئوس برنامه های این کاندید پخش میکردند.
ضلع شمالی مصلا که به اتوبان رسالت ختم میشود هم در اختیار طرفداران احمدی نژاد بود . این طرفداران با طرفداران ضلع جنوبی مصلا -عباس آباد- کاملا متفاوت بودند. اینان مردمانی عادی بودند و اصلا هم کم تعداد نبودند.و البته کودکان نیز در بین آنها. اینان هم شعار میدادند که کاملا با شعارهای عباس آباد متفاوت بود. و این باعث میشد که این حس که شاید احمدی نژاد باز رئیس جمهورشود در من پدید آید.

کیوان گفت...

دیشب رضایی خیلی خوب و مسلط در مناظره ظاهر شد. برای اولین بار بود که احمدی نژاد برای بعضی حرف ها جوابی نداشت. کم کم دارم نگران می شم که نکنه برم به رضایی رای بدم !

کیوان گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Fatemeh Esmaeeli گفت...

باهمه اين حرفها من هنوز هم فكر مي كنم طرفداران احمدي نژاد نمايشي هستند يعني ممكنه بخاطر قرار گرفتن در شرايط خاصي مجبورشدند به آن مكان بيايند مثلا معلمها وفرهنگيها را مي دانم كه براشون دعوتنامه فرستادند واگر كسي نمي رفت ظاهرا به ضررش تمام مي شد يا بعضي بسيجيها خيلي صريح طفره مي روند وقتي مي پرسي به كي راي مي دهي ونظر خودشون را نمي گويند جمعيت خاموشي كه نظرشون را صريح نمي گويند به نظر من قابل توجه هستند
يكي از دوستان من هم كه مي خواست به محسن رضايي راي بده امروز گفت نه رائيم مي سوزه براي همين به موسوي راي ميدهم

Fatemeh Esmaeeli گفت...

درمورد استقبال درشهرستانها هم خيلي مطمئن نباشيد بعضيها براي كنجكاوي مي روند بعضيها هم براي خبر جمع كردن مثلا من يادم هست وقتي احمدي نژاد به دانشگاه ما آمد خيليها رفتند سخنرانيش را گوش بدهند كه تقريبا 70 درصد مخالفش بودند فقط رفتند كه ببينند چه مي گويد من هم رفتم اما براي كنجكاوي

Hamid Tajgardoon گفت...

البته این آماری که دوست من در ستاد موسوی به من گفت بر اساس نظر سنجیهایی است که در سرتاسر کشور انجام داده اند و نه استقبالها و در خیابان جمع شدنها.