۱۳۸۸/۰۳/۲۳

چه باید کرد؟

در یکی از یادداشتهایم گفته بودم که مشکل طرفداران موسوی عدم برخورداری از یک سازماندهی تشکیلاتی است. طی دوران تبلیغات با توجه به اینکه فضا، فضای شور و نشاط و جشن و پایکوبی بود حضور مردم گسترده و باشکوه بود. حضور امروز اما متفاوت است و ممکن است با کتک و بگیر و ببند هم همراه باشد. اما واقعا چه باید کرد. در یکی از مناظرات، آقای احمدی نژاد به صراحت به این نکته اشاره می کند که شما (طرف مقابل مناظره) خود را کل ملت فرض نموده اید اما ملت همانها هستند که در اجتماعات با شکوه استقبال از بنده، حمایت خود را در مورد سیاستهای اتخاذ شده بیان کرده اند. متاسفانه بدلیل عدم وجود احزاب و جریان آزاد اطلاعات و نیز حضور مقطعی مردم در صحنه، احمدی نژاد و همه سیاستمداران ما به خود این اجازه را می دهند که مردم را آنگونه که می خواهند تفسیر کنند. امروز هم یکی از همان روزهایی است که اگر هیچ اعتراضی از هیچ کس در نیاید آرا و عکس العمل ملت با هم هماهنگ قلمداد شده و همه چیز ختم به خیر خواهد شد. باید راهی پیدا کرد و حرکتی انجام داد. اما نمی دانم چگونه می توان حرکتی سازماندهی شده و با کمترین تلفات و بیشترین نتیجه را پایه ریزی کرد.

۲۱ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...

فعلا که میدان ونک شلوغ شده و جمعیت زیادی جمع شده درگیریهای مختصری هم بین مامورین و مردم صورت گرفته،تقریبا در تمامی میدانهای اصلی شهر پلیس ضد شورش گذاشته اند،رهبری هم که پیام تبریک گفت و به تمام شایعات پایان داد،همچنین از ازدحام مردم در تبریز و اهواز خبرهایی رسیده..هفته ملتهبی در پیش رو است

Unknown گفت...

من ميدان ونک بودم پليس ضد شورش حمله کرد به جمعيت و جمعيت را پراکنده کرد (حداقل خوبیش اين بود که فهميدم دررفتنم بد نيست) ولی باور کن تا خود ميدان انگار نه انگار که خبری هست . تعدادمان نيز زياد نبود يک 200 نفری بوديم و پليس همين تعداد را تحمل نکرد
طاهره جان شخصا اگر ترسم از تولد يک صدام نبود و مسئوليت انسانيم در قبال اين مساله چه لذتی می بردم از کل اين قضايا! همان بلايايي که سر بازرگان آوردند بدترش سر خودشان آمد و وقتی انتقاد آدمی مثل بازرگان وسحابی را تحمل نکردند حالا بايد تحمل کنند موجود حقيری مثل احمدي نژادرا. کاشکی دلم برای مملکت نمی سوخت اون وقت چه حالی مي کردم از روزی که احمدی نژاد مقدس دنبال جايگاهی به غير از رياست جمهوری حتی از نوع مادام العمرش بگم بگم بگمهايش را شروع می کند...

Unknown گفت...

الان همکارم زنگ زد که دم ميرداماد مردم با سنگ باپليس ضد شورش در گير شده اند

Unknown گفت...

الان از طبقه 10 نگاه می کنم دو بر مصلی دود سياهی بالا رفته است نمی دانم اونجا چه خبر است

Unknown گفت...

فردا صبح دوستان خبر سلامتيشان را بدهند

Unknown گفت...

فردا صبح دوستان خبر سلامتيشان را بدهند

Masoud Ghaffari گفت...

Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.
What can we do when tens of millions of people feel ashamed

Unknown گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=5w6rWdrPTbE

Unknown گفت...

دم موزه دفينه بزن بزن است

Unknown گفت...

طاهر ه تو جواب اين سوال را بده مثلا کارمندان مخابرات در بخش ديتا امکان داره کمک کنند که فليترينگ دور زده شود منظورم اين است که همچين کمک بالقوهايي در نهادهاي دولتي ما وجود دارد؟ مي خواهم بدانم مي توان روي يک مقاومت داخل بدن دولت حساب کرد.؟ من تا به امروز نديده بودم که کارمندان بانکها به چنين صراحتي از يک مقام دولتي در جلسات رسمي انتقاد کنند بدون ترسهايي که معمولا از حراست دارند . در شهرداري هم خبرهايي که دارم همينطور بود مي خواهم بدانم مخابرات چه طور است

مهدیه گفت...

فرزانه جان من هم حس تو را دارم چون اعتقاد دارم خدا ظالمین را با ظالمین درگیر خواهد کرد. از ابتدای انقلاب تاکنون صدای خیلی ها تحت عنوان مصلحت و حفظ نظام در گلو خفه شده است. من ایمان دارم که بلاهایی که به ترتیب سر خیلی از این آقایان آمده و می آید نتیجه عملکرد خودشان است. اما با اینحال آرزو داشتم که با استفاده از قابلیتهای دموکراسی به مرور به جایی برسیم که هیچ کس نتواند منافع خود را به منافع نظام تبدیل کند و اعتقاد دارم که این کار میسر نبود الا به روزگاران. اما الان که با استفاده از ظرفیت دموکراسی یک کودتای آرام انجام شد دیگر شک دارم اینکار میسر باشد حتی به روزگاران.
اما در مورد سوالت واقعیت این است که در این مدت من برای حضور گسترده در انتخابات و مخصوصا به رای به موسوی تبلغ کردم اما بسیاری از همکاران مخصوصا آن دسته که در رده های مدیریتی بودند حداقل روشن درباره نامزدشان صحبت نکردند و در برخی موارد هم می شد حمایت آنها از رضائی را تشخیص داد با اینحال هیچ هماهنگی و یکپارچگی وجود ندارد. اما نکته دیگری که وجود دارد اینکه تصمیماتی مانند فیلترینک در دایره بسته و گمنانی صورت می گیرد که حتی خود مخابراتی ها هم نمی دانند به کجا مربوط می شود. به نظر می رسد در این شرایط حتی اجرای آن و نظارت بر شبکه نیز به نوعی توسط همین حلقه های پنهان صورت می گیرد.

Fatemeh Esmaeeli گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
مهدیه گفت...

خدمتی دیگر از دولت نهم! شبکه SMS که با گذشت بیش از 48 ساعت معلوم نیست توسط چه کسی قطع شده هنوز قطع است! کلیه سایتهای اطلاع رسانی مربوط به موسوی مسدود است. تصاویر دریافتی از بی بی سی فارسی به شدت مخدوش و یا غیرقابل دریافت است. فیس بوک مسدود است. نیروهای مردمی رهگذر در خیابانهای شهر با اراذل و اوباش برخورد کرده و آنها را خجل زده نموده اند. ملت شریف ایران آسوده بخوابید که همه چیز عالی است سند آن هم موجود است.
لطفا اگر کسی متن پیامهای منتشره از طرف آقای موسوی خطاب به علما و پیامهای بعدی آنرا دارد از طریق ایمیل برای سایرین ارسال نماید.

Afshin گفت...

ما محکوم به شکنجه های مضاعفیم

Afshin گفت...

دود اطراف مصلی از دو دستگاه اتوبوس شرکت واحدآتش زده شده در خیابان قائم مقام و همچنین سطل های زباله سوخته می باشد.

Afshin گفت...

ناآرامی از میدان فاطمی و اطراف وزارت کشور به میدان ولی عصر و خیابان تخت طاووس رسید، برداران گمنام با همکاری پلیس زدشورش و برادران بسیجی این مکانها را خلوت کردند. بعد مردم در میدان هفت تیر و خیابانهای مابین تخت طاووس و کریم خان تجمع کردند و در حال شعار دادن بودند.

Afshin گفت...

ناآرامی از میدان فاطمی و اطراف وزارت کشور به میدان ولی عصر و خیابان تخت طاووس رسید، برداران گمنام با همکاری پلیس زدشورش و برادران بسیجی این مکانها را خلوت کردند. بعد مردم در میدان هفت تیر و خیابانهای مابین تخت طاووس و کریم خان تجمع کردند و در حال شعار دادن بودند.

Afshin گفت...

شبکه موبایل به طور کامل قطع است!

Afshin گفت...

بی بی سی فارسی هم کاملا قطع است

Afshin گفت...

در تجمعات عموما جمع به سرعت به 100-200 نفر میرسد، اما به دلیل نداشتن لیدر به سرعت انشعاب میکند. این جمع منشعب باز به 100 - 200 نفر میرسد و باز این جمع به کوچکتر می شکند. با این توصیف باید شهر تا ساعتی دیگر یکپارچه شود. اما مشکل دو چیز اساسی است اول اینکه بسیاری فقط نظاره گرند. دوم اینکه این جمع با یک موتورسوار هم متفرق میشوند. و حتی نیازی به بسیجیان موتور سوار که در دسته های 10-20 نفره اما منسجم حرکت میکنند نیست.
جمعیت خشم خود را با آتش زدن سطل آشغالها نشان میدهد و شهار ها هم اکنده از انزجار از احمدی نژاد و تقلب و بعد جنتی و طالبان ایرانی است.

Arash Katchooi گفت...

متاسغانه حکومت فعلی یک حکومت خوننخوار است و تنها راه حل برخورد به صورت خودشان هست . وگرنه با توی وبلاگ ابراض ناراحتی کردن و از توی یوتیوب کتک خوردن بقیه را دیدن کاری نمیشه کرد. من اول انقلاب را کاملا یادمه که جه جور گروههای مخالف را به دم تیغ دادند و جه جور بجه های مملکت را به اسم شهید یا منافق از بین بردند. با این وصف تقلب انتخاباتی که دیگه براشون جز دست گرمیه.