۱۳۸۸/۰۳/۲۳

آمار اولیه

اولین آمار رسمی وزارت کشور گفته که از مجموع حدود ۱۰ میلیون رای‌های شمرده‌شده تا ساعت ۳۰ دقیقه‌ی بامداد شنبه٬ احمدی‌نژاد ۷ میلیون و موسوی ۳ میلیون رای آورده‌اند. [+]
به گمانم وزارت کشور فعلآ آمار صندوق‌های کوچک را اعلام کرده چون در همین گزارش می‌بینید که ۳۵ درصد صندوق‌ها را شمرده‌اند٬ اما فکر نکنم این صندوق‌ها ۳۵ درصد مجموع رأی‌ها را در بربگیرند. اگر چنین باشد مجموع رأی‌ها حدود ۲۸ میلیون خواهدبود که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به هر حال اگر این آمار درست باشند٬ اعلام‌شان به این‌صورت کمی شیطنت‌آمیز است٬ چون همین‌طور فله‌ای و بی‌آن که بگویند از کدام شهرها یا روستاها است اعلام شده.
باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید.

۳۴ نظر:

mehrdad گفت...

آمار جدیدتر [+]:
از مجموع ۱۵ میلیون: احمدی‌نژاد ۱۰ - موسوی ۴.۶

مهدیه گفت...

روند اعلام نتایج بسیار شیطنت آمیز است. بر اساس یکی از پیش بینی ها با بالا رفتن تعداد صندوقها تعداد رای احمدی نژاد روی حدود 15 میلیون متوقف شده و آمار مبرحسین افزایش می یابد. امشب شب جالبی است! انگار واقعا امشب قرار نیست کسی بخوابد و براحتی و بدون توجه به ساعت تماس های تلفنی است که بین دوستان برقرار می شود.

mehrdad گفت...

فارس‌نیوز نوشته که احمدی‌نژاد ۲۱ میلیون از ۳۳ میلیون رأی آورده. البته هیج منبعی هم اعلام نکرده. [+]
یک بیانیه هم از ستاد مردمی امتداد مهر (ستاد حامی احمدی‌نژاد) در فارس‌نیوز منتشر کرده که در آن پیروزی احمدی‌نژاد را تبریک گفته‌اند. [+]
فارس‌نیوز و ایرنا بدجوری دارند بال‌بال می‌زنند.

mehrdad گفت...

این‌جا می‌توانید تویتر کرباسچی را دنبال کنید. خبرهای یکی-دو جمله‌ای و لحظه به لحظه:
http://twitter.com/gkarbaschi

mehrdad گفت...

این‌ نوشته‌ی وبلاگی را هم ببینید:
http://bahmanagha.blogspot.com
/2009/06/blog-post_1209.html
در پایان این نوشته فایل صوتی‌ای را می‌توانید دانلود کنید که کنفرانس مطبوعات موسوی است در ساعت یازده‌ونیم جمعه‌شب در خیابان جردن.

mehrdad گفت...

مجموع ۲۱: احمدی‌نژاد ۱۴.۱ - موسوی ۶.۵ [+]

mehrdad گفت...

مجموع ۲۴، احمدی‌نژاد ۱۵.۹ - موسوی ۷.۵ [+]

mehrdad گفت...

مجموع ۲۶، احمدی‌نژاد ۱۷ - موسوی ۸ [+]

Arash Katchooi گفت...

مشکل اینه که اکثریت مردم ما به سیستم (هوجیگری و خودنمایی و مظلوم نمایی )علاقهمند هستند و هر کسی مثل احمدی نژاد از این روش استفاده کنه برنده میشه. از طرف دیگه حمابت آقای هاشمی کاملا به ضرر اقای موسوی تمام شد و ای کاش اصلا حمایت نمیکرد.

مهدیه گفت...

چهار سال پیش برای اولین بار درست روز اعلام نتیجه ریاست جمهوری یادداشتی اینجا گذاشتم و گفتم کاش می توانستم باور کنم که احمدی نژاد انتخاب ملت است و حالا دوباره همان اتفاق افتاده با این تفاوت که آن موقع از بی حضوری مردم به این نتیجه رسیده بودم و امروز برایم جای سوال است که که چگونه ندای جمعیتی که آمده بود تا به تغییر اوضاع رای دهد تغییر داده شد؟

Bijan Najafi گفت...

مبارک است ان شاء ... فقط کاشکی به حرمت ریش سفید کروبی کمی بیشتر بهش رای اختصاص می دانند که به هموطنان لر بر نخورد! راستی هن بدنبال یک پست داک که بتواند در یکی دوماه به آزمایشگاه من بپوند احتیاج دارم لطفا اگر کسی را در آمریکا یا کانادا می شناسید که ممکن است علاقمند باشد اطلاع دهید... خوش باشید

mehrdad گفت...

مجموع ۲۸.۹، احمدی‌نژاد ۱۸.۸، موسوی ۹.۲ [+]

mehrdad گفت...

ببخشید انگار من از سر عجله یک پانوشت را حذف کردم. اگر چیزی نوشتید که می‌بینید نیست٬ دوباره بنویسید.

کیوان گفت...

من شوکه ام. قابل باور نیست. از دیشب تا حالا منتظرم شمارش بقیه ی آرا نتیجه را عوض کند. زهی خیال باطل. بدجوری فریب خوردیم.

Bijan Najafi گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Fatemeh Esmaeeli گفت...

من هم واقعا شوك زده ام وواقعا نميدانم چه مي شود موسوي بايد چهارسال پيش مي آمد بعضي افراد كه به احمدي نژاد راي داده اند مي گويند هررئيس جمهوري بايد هشت سال باشد چهارسال بكارد چهارسال درو كند حالا اين چهارسال حتما كارهاي احمدي نژاد جواب خواهدداد وتورم پايين خواهد آمد به خصوص اينكه با مناظرات توقع مردم بالا رفته نميدانم واقعا نميدانم چقدراين مردم ساده هستند من فكر مي كنم سيب زمينيها وسهام عدالت كه كه به 5 ميليون روستايي نفري 80 هزار تومن دادند دو ماه پيش كار خودش را كرده دلم براي اين مردم مي سوزد مردمي كه محتاج اقتصاد صدقه ايي هستند وظاهرا تعدادشان كم نيست

Hamid Tajgardoon گفت...

در اکثر حوزه ها، نمایندگان موسوی حضور نداشتند،بیش از 1000 کارت برای نمایندگان موسوی صادر نشده بود،با وجود چاپ بیش از 6میلیون تعرفه اضافه، در بسیاری از حوزه ها تعرفه کم آمد و مردم نتوانستند رای دهند،برای اولین بار ساعت رای گیری تا 22 بیشتر تمدید نشد در حالیکه فوج مردم پشت حوزه ها بودند اعلام کردند فقط کسانی که داخل حوزه هستند حق رای دادن دارند.چگونه 28 میلیون رای را ظرف 7 ساعت شمردند؟چگونه هیچ گونه رای باطله نداریم...دیکتاتوری شاخ و دم که ندارد

mehrdad گفت...

مجموع ۳۰.۵، احمدی‌نژاد ۱۹.۷، موسوی ۹.۸ [+]

کیوان گفت...

گویا نیوز یه چیزایی نوشته
http://news.gooya.com
نمی تونم اینجا بنویسم. یعنی واقعا باید باور کرد؟

Afshin گفت...

احساس خفگی میکنم.
ما تو این مملکت زندگی میکنیم.غیر ممکن غیر ممکن است این نتایج صحیح باشد.
مهرداد اصلا جای تو را اینجا خالی نمیکنیم اینجا به شعور آدم به شکل واضحی توهین میشود.
اگر رای نمیدادم حداقل این احساس اجحاف را الان با خمد نداشتم.

Arash Salarian گفت...

چهار ساعت رانندگی برای رفتن به سیاتل تا مرجان بتواند رای بدهد. تا رسیدیم به هتل سریع به BBC سری زدم و اخبار ناگوار را دیدم. کار درستی کردم که رای ندادم؟ بله. خوشحالم؟ نه. آیا انتظار چنین نتیجه‌ای را داشتم؟ نه. بدترین سناریوی ممکن انتخاب مجدد احمدی‌نژاد در مرحله اول؛ با درصد رای بالا و باوجود مشارکت بسیار بالا بود. برای حکومت مهم است که همه می‌دانند تقلب وسیع رخ داده؟ نه. چند روز ملت کمی شلوغ می‌کنند و بعد خفه می‌شوند. نمک روی زخم دیدن اولین پوزخند احمدی‌نژاد در مصاحبه تلوزیونی است که ادعا خواهد کرد ملت مشت تهمت‌زنندگان را باز کرده‌است. در چهار سال بعدی با عصمت تایید شده با مهر ملت چه کسی جلودار او خواهد بود؟

Fatemeh Esmaeeli گفت...

يك مطلب جالب به اعداد وارقام توجه كنيد آراء احمدي نژاد دقيقا دوبرابر موسوي هست انگاردر عدد دو ضرب شده
http://saba-wind.blogspot.com/

Arash Salarian گفت...

مهردادجان با این نتیجه این پستت معنای دیگری یافت. کسی به این روی سکه فکر کرده بود؟

Fatemeh Esmaeeli گفت...

برادر من ناظر يكي از حوزه ها بود خودش مي خواست به كروبي راي بده تا صبح بيداربودند امروز ازش پرسيدم حوزشون چه جوري بود به من گفت احمدي نژاد 210 تا موسوي 170 بعد گرفت خوابيد البته اين آماردرمنطقه جنوب شهر كمي طبيعي به نظر مي رسد اما آمار احمدي نژاد دوبرابر موسوي دركل كشور واقعا غير عادي هست
اين لينك را هم ببينيد
http://norooznews.net/news/12623.php

مهدیه گفت...

اینکه تقلب شده شکی نیست. در اینکه با ایجاد شور و هیجان درصد بالائی از مردم را به پای صندوقهای رای کشیدند و بعد آنرا مصادره به مطلوب کردند شکی نیست. همه عقده آنها شکستن رکورد خاتمی بود که انجام دادند. اما سوال من این است که این تقلب فاحش و آشکار به پشتوانه چه کسی انجام شده است؟ آیا حکم ایشان که بعنوان یک دروغگوی بزرگ شناخته شد و از سوی برخی مراجع رای به ایشان حرام اعلام شد تنفیذ خواهد شد؟ روزهای پر ابهامی در پیش است و به قول آقا آرش هیچ چیز دردناکتر از تحمل پوزخند ایشان در اولین مصاحبه بعد از اعلام نتایج نخواهد بود.

Unknown گفت...

تقلب که چه عرض کنم شبه کودتا شده است ببينيد اگر واقعا امار احمدی نژاد اين است چه احتياجی به اين همه اختناق. همين الان دوستم که در شهرداری کار می کند زنگ زد . قبلا در اداره رفاه شهردای بود که روبروی ستاد موسوی است گفت زنگ زده به همکارانش گفته اند جوانان دانشجويي که آماده بودند دم ستاد پلمپ شده و هيچ کاری هم نداشتند زدند بد جوری زدند و دم تمام ادارات و خانه های کوچه نيروويژه ايستاده و اجازه خروج را نمی دهد و گفته شده تا آنها اجازه ندهند کسی از کوچه بيرون نمی رود.اين رای سازها همطبق معمول سوتی داده اند آخر می شود نمودار خطی بالا برود

mehrdad گفت...

من چند جا یک‌چیزی خواندم و خودم هم چک کردم. با استفاده از آماری که وزارت کشور اعلام کرده (از وب‌سایت ایسنا و لینک‌هایی که دادم) نمودار تعداد رأی‌ها را برحسب صندوق‌هایی که اعلام شده رسم کردم. به طرز عجیبی رابطه خطی است.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

جالبتراز همه اينكه آماركروبي و محسن رضايي تكان هم نمي خوره يك رابطه خطي بين آماركروبي و محسن رضايي هم ميشه پيدا كرد

مهدیه گفت...

از ساعت حدود 9 صبح به این طرف هیچ آماری از طرف وزارت کشور ارسال نشده ضمن اینکه هیج یک از آمارهای اعلام شده از سوی شورای نگهبان تاکنون تائید نشده. من همین الان شنیدم که مجموعه ای از بزرگان نظام به استناد اعتراضات استانی که آمار اعلام شده از آنها هیچ تطابقی با آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور ندارد به نزد رهبر رفته اند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند. دلیل توقف ادامه اعلام آرا را نیز همین اعلام کرده اند. خدا کند که اینگونه باشد و در پی این نشست تصمیم مقتدرانه ای اتخاذ شود.

Hamid Tajgardoon گفت...

ظاهرا موسوی گفته تا ساعت 14 صبر کنید تا نتیجه نهایی اعلام شود و سپس بیانیه می دهد.

mehrdad گفت...

لامصب‌ها همه‌تان که دکتر اید٬ لااقل یک مدل غیرخطی انتخاب می‌کردید.
نمودار رأی نامزدها را (به ترتیب زمان اعلام شده) نسبت به هم رسم کنید و آن را تقریب خطی بزنید. «ضریب تعیین»‌اش تا دو رقم بعد از اعشار می‌شود 0.99 ؛ هر چه ضریب تعین به یک نزدیک‌تر باشد نمودار خطی‌تر است. برای تعریف ضریب تعیین نگاه کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_determination

mehrdad گفت...

پیام موسوی

منبع تا آن‌جا که من می‌دانم موثق است.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

به قول دوست عزيزي خداراشكر كه دشمنان مارا اينقدر احمق قرار داده ايي

Abbas R. گفت...

نگاهی به وضعیت محسن رضایی بندازید
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51716