۱۳۸۸/۰۳/۳۱

رسانه ملی

تا قبل از این انتخابات همیشه فکر می کردم صدا وسیما حداقل سعی می کند نشان دهد که مستقل عمل می کند. اما در این یک هفته بصورت کاملا واضحی یک طرفه عمل کرده وبا تمامی قوا سعی در مقابله با جنبش مدنی مردم ایران در احقاق حق خود کرده،دقت نمایید خواسته مردم ایران تغییر نظام و یا حتی تغییر ساختار نظام نیست مردم در تجمعات آرام- که بصورت وحشیانه مورد تهاجم آدمکشهای مزدور قرار می گیرد-فقط رای خود را می خواهند. اما صدا و سیما سعی دارد با انواع برنامه ها ،طیف مختلف مخاطبان خود را منحرف کند وجنبش آزادیخواهی مردم ایران رااغتشاش گری، توطئه بیگانه،منافقین،و.... نشان دهد. به عنوان چند نمونه :

  • راهپیمایی میلیونی روز دوشنبه و روزهای بعد اصلا پوشش داده نشد و فقط در شبکه خبر و برنامه 20:30 در حد چند ثانیه اشاره شد که راهپیمایی غیر قانونی هواداران بعضی کاندیدها انجام پذیرفت.در صورتیکه حضور سازمان یافته عده ای از طرفداران احمدی نژاد در میدان ولی عصر (که قبلا از طریق صدا وسیما و روزنامه های دولتی دعوت شده بودند) را چندین بار در سر تیتر اخبار اعلام کرد .
  • در مصاحبه با بعضی شخصیتها، انقلابهای مخملی و رنگی در کشورهای جدا شده از شوروی سابق را تفسیر می کند و سعی دارد وجه تشابهی -هر چند دروغین-بین آن انقلابها و جنبش مردم ایران نمایش دهد.
  • به کسانی که به تاریخ علاقه دارند،مداخله بیگانگان در ایران را یادآوری می کند و اینکه هیچگاه مردم ایران اجازه مداخله بیگانگان را در ایران نداده اند و حتی به تاریخ اسطوره ای و داستان های شاهنامه اشاره کرده و بیگانه ستیزی ایرانیان را یادآوری می کند.
  • با توجه به اینکه از قدیم در شهرستانها ، تهران نشینان و خصوصا شمال شهر نشینان را مردم مرفه و بی درد و با امکانات فراوان تجسم می کردند، تلویزیون بصورت کاملا واضحی سعی دارد نشان دهد که موسوی منتخب مردم تهران -و خصوصا شمال شهر تهران- است .(در اعلام نتیجه ها هم آمار موسوی در تهران و خصوصا شمیران را بالا تر از احمدی نژاد نشان داده اند).وحال هم همین تهرانیهای بی درد و مرفه چون کاندید محبوبشان انتخاب نشده، شورش کرد ه اند و فکر می کنند ایران یعنی تهران.
  • با مراجعه به نظر سنجیهای ساختگی سعی دارند نشان دهند از قبل از انتخابات،احمدی نژاد بالای 50 درصد آرا را در اختیار داشته و آقای موسوی با توجه به ریختن تهرانیهای شمال شهر به خیابان در زمان تبلیغات، جَو گیر شده و احساس کرده رای بالایی دارد(یعنی میرحسین موسوی سیاستمداری که 8 سال در سخت ترین شرایط کشور را اداره کرده،این قدر کوته فکر است که با ریختن چند تا ماشین به خیابان متوهم می شود؟؟؟)
  • مضحک ترین برنامه ها،اعترافات ساختگی است که چند شبی است از بعضی از به اصطلاح اغتشاش گران پخش میشود،یکی از سر بیکاری به خیابان ریخته،یکی مواد مخدر مصرف کرده ،دیگری خواسته با تخریب اموال عمومی تفریح کند،چند تایی هم که با منافقان در ارتباط هستند و از قبل در ترکیه و عراق آموزش تخریب اموال عمومی دیده اند و به ایران آمده اند تا بشکنند و به آتش بکشند.
  • هیچ آمار واقعی از تعداد شهدا و مجروحین درگیریها ارائه نمی کند و چند مورد در بیمارستان با کسانی که ظاهرا بی طرف بود ه اند و در این اغتشاشات خیابانی مجروح شده اند مصاحبه می کند.

اگر دوستان مصادیق دیگری دیده اند لطفا بازگو کنند.

۷ نظر:

Bijan Najafi گفت...

شاید من اشتباه فکر می کنیم اما تا انجا که من بیاد می آورم در انقلاب مخملی نیز اول تقلب شد بعد مردم اعتراض گسترده کردند دوباره انتخابات شد با حضور ناظران خارجی و بعد انتخاب واقعی مردم مشخصص شد. تنها تفاوت مهم حرکت فعلی ایران با انقاب مخملی این است که اگر رای مردم هم مورد قبول واقع شود باز قدرت اصلی در دست حکام فعلی باقی خواهد ماند.

Unknown گفت...

نکته مهم دقيقا همين است . ملت که به اين جمهوری نصفه راضی شده بودند اصلاً من نمی فهمم چرا صدای ملت را الکی در آوردند. موسوی کف کف خواسته های مردمی بود که اکنون در خيابانها هستند

Bijan Najafi گفت...

الان اکثر تلویزیون های آمریکا تصویر یک دختر ایرانی بنام ندارا نمایش می دهند که در تراژدی ترین شکل ممکن در آغوش پدرش جان می بازد. ویدویی جدیدی شعاردادن این دختر جوان را در کنار پدرش نمایش می دهند. صحنه بسیار دلخراش است و دل هر انسانی را بدرد می آورد. واقعا آیا کسانی که این دختر جوان را در آغوش پدرش بخون کشیدند بویی از انسانیت برده اند. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید...

Bijan Najafi گفت...

The following message is from one of collegues, who is american and saw the history of Neda who was killed in front of her father:

Lee C. Rogers In memory of Neda.Neda
Neda
Neda
Neda,a girl who fought for freedom is not among us today.WE SHALL AVENGE HER. I saw a woman die today. Her eyes rolled around in her head. She looked off into the distance, unaware of the man catching...

Fatemeh Esmaeeli گفت...

راسم یادبود « ندا صالحی آقا سلطان » که دیروز شهید شد قرار بود فردا درمسجد نیلوفر واقع درعباس آباد تهران برگزار شود که با تماسی از طرف مسجد این مراسم لغو شده است. گفته میشود به تمام مساجد تهران دستور داده شده است که اجازه برگزاری مراسم « ندا صالحی آقا سلطان » را ندارند. گفته میشود ندا آقا سلطان متولد ۱۹۸۲ و دانشجوی فلسفه بوده است

Hamid Tajgardoon گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Hamid Tajgardoon گفت...

شهادت ندا در کنار پدرش مرا به یاد پسر فلسطینی که چند سال پیش در کنار پدرش شهید شد(و متاسفانه اسمش را فراموش کرده ام) انداخت،سربازان اسرائیلی در ابتدا به مردم فلسطین گلوله های پلاستیکی که مخصوص جنگهای شهری است شلیک می کردند و زمانی که عملیات انتحاری فلسطینیان زیاد شد و کشته های زیادی دادند از گلوله های جنگی استفاده کردند،در این چند روزه گرچه نیروهای پلیس ضد شورش از گلوله های پلاستیکی استفاده می کردند اما نیروهای بسیج و لباس شخصی ها از همان روز اول با گلوله های جنگی به مردم شلیک می کردند.المُلک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم