۱۳۸۳/۰۷/۲۹

دانشگاه صنعتی شریف و پست

چند روز پیش یک سری بروشور مربوط به دومین جشنواره کارآفرینان دانشگاه صنعتی شریف دریافت کردم. خیلی خوشحال شدم که این دانشگاه ارتباطش را با فارغ التحصیلانش هر چند در خارج از ابران باشند را نگه داشته است! اما آنچه که بیشتر باعث شگفتی من شد قدرت اداره پست سوییس و دانشگاه در رساندن این بسته به من بود. بعبارتی در آدرس ارسالی فقط اسم دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن واقع است به حروف انگلیسی نوشته شده و اسم من و سایر مشخصات به حروف فارسی تایپ شده بودند! جالب اینکه تاریخ ارسال(مهر اداره پست) به لاتین اما با مرجع هجری شمسی حک شده است (فکر می کنم که پستچی کلی کف کرده که این نامه با تاخیر چند صد ساله بدست من رسیده است). در ضمن تاریخ تایپ نامه مربوط به اول مهر می باشد و تاریخ صدور آن 12 مهر! و مهمتر اینکه زمان جشنواره 17 تا 20 مهر بوده است! بدیهی است که اگر هدف دعوت ایرانیان خارج از کشور بوده این نحوه ارسال نامه چیزی جز تلف کردن پول بیت المال نبوده چون در هر حال این نامه باتوجه به تاریخ ارسالی با تاخیر بدست گیرنده می رسد!

۳ نظر:

Farshad F گفت...

ببخشيد بيژن جان ولي يک وقت مي بيني اينقدر در شهر مشهور شده اي که حتي پستچي ها هم مي دانند که نامه اي که بدون نام و نشان دريافت کننده براي دانشگاه شهر، با رسم الخطي که قابل شناسايي نيست و با تاريخ چند صد سال قبل ارسال شده باشد ، مال توست :-)

Bijan Najafi گفت...

یادم رفت اضافه کنم که دانشگاه ما بیش از 10000 نفر دانشجو و پرسنل دارد. بنابرا ین دست مریزاد به این دانشگاه که بدون داشتن اسم من به لاتین توانسته نامه را بدست من برساند. به قول رییسم احتمالا از بد ارگانیز بودن نامه مثل حک تاریخ آن حدث زده اند که این نامه باید از ایران باشد و با توجه به این که آزمایشگاه ما بیشترین ایرانی را دارد (4 نفر ایرانی!) آنرا مستقیما به آزمایشگاه ما ارسال کرده اند.

Arash Salarian گفت...

البته خود آنها هم می‌دانستند که نامه دیر می‌رسد یا اصلا نمی‌رسد و هدفشان هم این نبوده که راستی راستی افراد مقیم خارج را به جشنواره دعوت کنند. بیشتر قصدشان شوخی و مزاح بوده که هم کارمندان پست سویس کمی سرگرم شوند و بخندند و هم شما با دریافت نامه چند دقیقه‌ای هم که شده خنده‌ای سر دهید! آخر می‌گویند که خنداندن مومن خیلی صواب دارد!