۱۳۸۳/۰۹/۰۹

وزير کشور انگلستان

چند واقعيت:
۱- وزير کشور انگلستان يک غرد نابيناست به نام ديويد بلانکت.
۲- اين آقا بسيار باهوش است و طوري رفتار مي‌کند که اگر شما تنها مصاحبه‌ها يا سخنراني‌هاي او را ببينيد متوجه موضوع نمي‌شويد. مگر آنکه موقع راه رفتن از اينکه هميشه سگ راهنما دارد يا بازوي توني بلر را چسبيده متوجه شويد.
۳- چند روزي است که رسوايي سياسي اين آقا تمام فضاي سياسي انگلستان را گرفته و مرتب مي‌گويند آينده سياسي او زير سئوال است.
حدس بزنيد چرا؟
اين بابا کاري کرده که اگر يک دولتمرد ايراني آن را انجام ندهد (با عرض معذرت) اکثر مردم در بهره‌مند بودن او از عقل سليم شک مي‌کنند.
اين آقا متهم است براي معشوقه سابق خود بدون تشريفات اقدام به تجديد ويزا نموده‌است و به جاي اينکه مطابق معمول کار تمديد ويزا تا اواسط تابستان طول بکشد توصيه کرده‌است که ويزاي او را در بهار تمديد کنند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مقایسه شما بی‌معنا است! دولتمردان ایرانی معشوقه ندارند که بخواهند برایش پارتی بازی کنند. آنها همسر (صیغه‌ای) دارند و خوب، گرفتن ویزا برای همسر وزیر هم که یکی از وظایف اساس‌نامه‌ای وزارت امور خارجه است!

Farshad F گفت...

آقا من وقتي داشتم اين متن را مي‌نوشتم دنبال کلمه مناسبي براي Nanny مي‌گشتم، شک داشتم بنويسم خدمتکار يا نديمه. آخرش هم يادم رفت آن را بنويسم و به جاي اينکه بنويسم خدمتکار معشوقه سابق نوشتم معشوقه سابق.
اما امروز دسته‌گلي که شرق به آب داده واقعا مضحک است يارو دو جمله هم نتوانسته درست ترجمه کند.
جالب است بدانيد اين موضوع را معشوقه سابق آقاي وزير رو کرده چون در دادگاه بر سر کوضوع کفالت بچه‌ها با هم اختلاف دارند و ظاهرا تا حالا هم آقاي وزير تا حد زيادي از مظان اتهام خارج شده‌است.