۱۳۸۵/۰۲/۲۳

باز هم جامعه شناسی

مهرداد مطلب جالبی در مورد جامعه شناسی گوگل نوشته بود. گوگل به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی و آماری مورد توجه سازمانهای متعدد است. به نظر من منابع بسیار دقیفتر و کارآمدتر از گوگل وجود دارد که توسط آن به راحتی زندگی خصوصی یک شخص میتواند مورد مطالعه و موشکافی قرار گیرد. میتوان پی برد که یک شخص یا یک خانواده از چه نوع میوه ای بیشتر مصرف میکند یا حتی چه نوع کتاب و مجله ای در بین اعضای یک خانواده مورد علاقه برای مطالعه است که حتی میتوان طرز فکر یک فرد را حدس زد.
این روش چیزی نیست جز کارت اعتباری مانند کارت اعتباری ویزا و مسترکارد و آمریکن اکسپرس که در جیب بیشتر افراد یک جامعه وجود دارد. با هر خریدی رد شما باقی میماند و اطلاعات مخارج روزمره شما در دسترس شرکتهای مالی و تراستها قرار میگیرد. با جمع آوری اطلاعات افراد مختلف و آمارگیریهای مخصوص تصمیمات کلان برای ایجاد موازنه های بازرگانی گرفته میشود.

هیچ نظری موجود نیست: