۱۳۸۳/۰۹/۲۵

ايران و انرژی اتمی

دلایل مختلفی برای تلاش برای دستیابی به دانش هسته ای مطرح میشود، مذاکرات هم این روزها به کوری چشم استکبار جهانی در دست انجام است. اما از همه جالتر اين نظرات است که دوستان نوع خارجی اش را هم دارند. کتاب چاپی این صحبتها را که شامل خطبه های مختلف بود زمانی خواندم (فکر میکنم این همان کتاب باشد) و حالتی بین دلسوزی و تعجب: روزگار میانسالی را در جبهه و در پیرمردی تامین رزق و روزی اش با کشاورزی و این دید و طرز تفکر؟.

۵ نظر:

mehrdad گفت...

سعید من از آن جمله‌ی آخرت سر در نیاوردم. یعنی نفهمیدم که از چه تعجب کرده‌ای یا کی برای کی یا چی دل‌می‌سوزاند؟ ربط این تکه‌ی آخر را هم نفهمیدم به کل قضیه؟
این که گفته‌ای:
«روزگار میانسالی را در جبهه و در پیرمردی تامین رزق و روزی اش با کشاورزی و این دید و طرز تفکر؟» منظورت چیست؟
اگر وقت داری دوخط بنویس روشن‌مان کن.

ناشناس گفت...

بالاخره ما نفهميديم اين استکبار جهاني کيست ؟ اگر منظور قدرتهاي زورگو مثل آمريکا و انگليس و آلمان و فرانسه هستند خوب ما که در حال مذاکره با آنها جز آمريکا هستيم. پس به کوري چشم آناني که آن طرف ميز نشسته اند ما داريم با خود آنها مذاکره ميکنيم. اصلا چرا وقتي ما استکبار جهاني را به رسميت نمي شناسيم با آنها مذاکره ميکنيم؟ اصلا خود کلمه استکبار يعني چه؟ چرا استکبار جهاني وقتي به ما ميرسد مستکبر ميشود ولي وقتي به يک استکبار ديگر جهاني ميرسد مستکبر نميشود؟

نيروگاههاي اتمي دنيا به عنوان بزرگترين منبع آلودگي محيط زيست هستند و نگهداري آنها بسيار گران است. چرا آنقدر ما زور ميزنيم که نيروگاه هسته اي داشته باشيم؟

ناشناس گفت...

test

ناشناس گفت...

http://www.syna.ir/news/news_13817.html

Farshad F گفت...

۱- لطفا کامنت بي‌نام نگذاريد آدم احساسا مي‌کند مثل اين است که کسي تلفن کرده و خودش را معرفي نمي‌کند.
۲- ضمنا من اين آقاي حسني را به خيلي‌هاي ديگه ترجيح مي‌دهم حداقل تکليف آدم روشن است با کي طرف است. خط قرمزش هم دقيقا روشن است.