۱۳۸۳/۱۰/۲۲

در راستاي افزايش مباحثات


در راستاي افزايش مباحثات پيشنهاد مي‌شود يك يا چند مورد از موارد زير انجام شود:
1-كيوان يك فيلم نگاه كند و درباره آن بنويسد
2-دوستاني كه يك بار انشاي "من چه مي‌كنم" را نوشته‌اند دوباره آن را از سر به همراه كارهاي جديدشان بنويسند.
3-دوستاني كه انشاي فوق را ننوشته‌اند آن را بنويسند
4-نوشتن انشاي "تابستان خود راچگونه گذرانديد" براي دوستان مقيم ايران و نوشتن انشاي "تعطيلات كريسمس خود را چگونه گذرانديد" براي دوستان مقيم خارج از ايران.
5-گزارش آخرين وضعيت موهاي آرش توسط مسعود، چون حسب اطلاع اين دو به تازگي با هم ديدار داشته‌اند.
6-نوشتن يك مطلب به انتخاب خودتان

۵ نظر:

Arash Salarian گفت...

درباره بند پنجم و پیش از انتشار گزارش مسعود (و تکذیب نامه من بعد از آن) توضیح بدهم که MBZ چندسالی است که در هر دیداری که داشته ایم به من می گوید که چرا اینقدر موهایم ریخته است! من هم هر بار سعی می کنم به روشهای بسیار منطقی و مستدل (مانند نمایش رگهای برجسته گردن و دوانیدن خون به چهره!) به او ثابت کنم از اول خلقت آسمانها و زمین تعداد موهای کله من ثابت بوده است! چه فایده که نه او از حرف خودش کوتاه می آید و نه من :)
بگذریم. کیوان انگاری که سرش شلوغ است و فرصت فیلم دیدن ندارد بنابراین گزارش می دهم که به تازگی I, Robot را خریده ام و تماشا کرده ام و دیدنش را توصیه می کنم. البته اگر از دوستداران آثار آسیموف هستید بگویم که داستان این فیلم به جز اشاره به قوانین سه گانه روباتیک هیچ ارتباطی با دنیاهای آسیموف ندارد و عمق تخیل و پیچدگی آنها را هم نداشته ولی در کل در جای خود فیلم جالب و سرگرم کننده ای است. همین طور اگر دوستدار فیلمی تاثیر گذار و تخیلی هستید A.I. را حتما ببنید. Kill Bill 2 را هم بالاخره خریدم ولی هنوز نگاه نکرده ام. مرجان هنوز در ایران است و جمعه برمی گردد و انشاالله آخر هفته می نشینیم و هر دو قسمت یک و دو را نگاه می کنیم. گزارش تاثیرات منحرف کننده و خشونت آمیز احتمالی این فیلم را بر روحیه پاک و معصوم جوانان (!) هفته دیگر بعد از دیدن فیلم تقدیم خواهم کرد :))

MBZ (Massoud Babaie-Zadeh) گفت...

آرش،
فيلم I, robot با اينكه فيلم بسيار جديدي بود در روز عيد فطر از تلويزيون ايران پخش شد! فكر كنم اكثر دوستان آنرا ديده باشند.

Aziz گفت...

حالا كه صحبت از آسيموف شد خواندن سلسله كتابهاي Foundation آسيموف را به دوستداران داستانهاي علمي تخيلي توصيه مي‌كنم.
البته اطلاع ندارم كه آيا اين كتابها به فارسي ترجمه شده‌اند يا خير، ولي آنطور كه اطلاع دارم ترجمه عربي آنها به نام "القاعده" ترجمه شده است، كه البته پيش از سر زبان افتادن القاعده اين ترجمه انجام شده بود.

کیوان گفت...

اتفاقاً به تازه‌گی یک فیلم دیده‌ام که خیلی جالب بود. البته داستانش یادم نمانده! یک بازی‌گر معروف هم در آن بازی کرده که اسمش را نمی‌دانم. کار گردانش را ولی می‌شناسم. همین چیز بود دیگه. این. اصلاً بگذریم.

Arash Salarian گفت...

عزیز جان این سری چندین سال پیش با نام بنیاد به فارسی ترجمه شده اند. بعد از آنها آسیموف چند کتاب دیگر در ادامه داستان سری بنیاد نوشت و چندتایی هم برای متصل کردن داستانهای قبلیش (مانند غارهای پولادین و الهه انتقام) به این سری نوشت که در نتیجه امروزه کل این سری داستانها که فکر کنم 18 جلد باشند مجموعه ای را تشکیل می دهند که تاریخ 20.000 سال آینده را بازگو می کنند. یکی از آخرین کتابهای (از نظر زمان وقوع داستان) کتاب بنیاد و زمین است که نکته جالب در مورد آن سوای داستان بسیار گیرایش این بود که آنرا انتشاراتی به نام بنیاد چاپ کرده است!