۱۳۸۳/۱۰/۲۳

وب‌سایت شخصی

مدتی است در این فکرم که وب‌سایتی شخصی برای خودم و مرجان راه بیاندازم و کارهای مختلفی با آن بکنم. مثلا بعضی از عکسهایی که گاه‌گاه می‌گیرم، پروژه‌های برنامه نویسی تفننی، بعضی از کدهای VHDL که نوشته‌ام و چیزهایی از این قبیل را آنجا بگذارم. همینطور وبلاگی در آن راه بیاندازم و با خیال راحت چرندیاتی که گاه‌گاه به فکرم می‌رسد را بنویسم. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید ایده خوبی است که وب سایتی راه بیاندازم در حالی که ممکن است در نهایت تنها خودم خواننده‌اش باشم؟ راستی، از آنجا که می‌خواهم دومین خودم را داشته باشم به دنبال اسم مناسبی برای سایت می‌گردم. کسی پیشنهادی ندارد؟

۳ نظر:

Farshad F گفت...

راستش من چند باری به فکرش بودم ولی راه‌اندازی وبلاگ شخصی را بسیار وقت‌ گیر می‌بینم، اگر بخواهی وبلاگت خواننده داشت و به دردسرش بیارزد باید حداقل روزی ۱ ساعت وقت بگذاری.
اما داشتن یک وب سایت که مستقل از محل کارت باشد (مثل صفحه شخصی که الان داری) بسیار خوب است و می‌توانی هر چه دلت می‌خواهد آنجا بگذاری و چون البته هنوز فکر می‌کنم ایده وبلاگ شخصی برای مثل ماها مناسب نیست، قاعدتا چیزهایی را آنجا می‌توانی بگذاری که تاریخ مصرف ندارند. (البته با این پیش فرض که مطالب وبلاگ تاریخ مصرف دارد، و در اکثر اوقات خواندن مطالب نو وبلاگها جذابیت بیشتری از مطالب آرشوی آنها دارد)
در مورد دومین هم من فکر کنم salarian.net مناسب باشد.هم ساده است و هم رسا و هم تغییر سلیقه‌ات در طول زمان شامل حال آن نمی‌شود.

Arash Salarian گفت...

راستش من هم قبول دارم که وبلاگ شخصی بدرد آدمهایی مانند ما نمی خورد. آنقدرها سرمان خلوت نیست که هر روز مطلبی بنویسیم و در عوض بعضی وقتها دلمان می خواهد یک مطلب دور و دراز با کلی عکس و تفسیر بنویسیم که مناسب وبلاگ نیست. ایده من ساختن چیزی بین وبلاگ و سایت است که بشود از هر دری در آن نوشت و دیگران بتوانند کامنت بنویسند و در عین حال بخشهایی مانند البوم عکس و این طور چیزها داشته باشد.
مشکل من با اسم salarian.net این است که می خواهم این سایت را با مرجان شریک شوم و او هم برای خودش صفحه هایی رویش داشته باشد بنابراین نمیخواهم هنوز هیچی نشده با اسم خودم آنرا مصادره کنم! راستی در حال حاضر سرویس دهنده ای که مورد نظرم است ipowerweb است که برای سایت با 2 گیگا فضا و چندصد آدرس ایمیل و 50 گیگا ترانسفر ماهیانه و ثبت دومین مجانی در ماه 8 دلار می گیرد که خیلی قیمت جالبی است (سایت پارسایان بیژن هم از همین سرویس دهنده است).

کیوان گفت...

ma.net چه‌طور است؟ (مخفف مرجان و آرش) تازه معنی «ما» هم می‌دهد یعنی این وب‌سایت (یا وب‌گاه) «ما» است.