۱۳۸۳/۰۴/۰۶

فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد سال83

اينروزهاهر خانواده ايي که يک کنکوري دارند همه در تلاش هستند که بهترين شرايط را فراهم کنند که عزيزشون بتواند کنکور را خوب بدهد مثل خانواده ما.اما متاسفانه يکعده سودجو که بدنبال منافع مادي خودشون هستندادعا کرده اندکه سوالات کنکور دانشگاه آزاد را دو روز قبل از آزمون به قيمت چهارصد هزار تومان ميفروشند!!!واقعا جاي تاسف است که يکعده به خاطر منافع شخصي خود اينطور با آمال و آرزوها واهداف جوانان اين مرزو بوم بازي ميکنند و بدنبال يک رقابت ناسالم هستند قابل توجه که در سال قبل دقيقا همين اتفاق افتاد وپارسال دو روز قبل از آزمون سوالات کنکور دانشگاه ازاد به قيمت پانصد هزار تومان فروخته شد!!!!!
دوستان عزيز در مورد کلمه کامنت صحبت ميکردند راستش من تو وبلاگهاي فارسي ترجمه آن را بصورت "پيام ديگران" يا "نظرات شما " ديدم حالا نميدونم تا چه اندازه از نظر دوستان مفهوم را ميرساند
شاد باشيد

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سود جویی طبیعت بشر است و نمیتوان جلوی آنرا گرفت. حتی خود من و شما به خاطر سودجویی کار میکنیم و یا درس میخوانیم و... اگر شما میبینید که سوالات کنکور به فروش رفته به خاطر نوع سیستم کنکور است. اگر شما میبینید که قیمت اتومبیل در ایران بیشتر از همه جای دنیاست به خاطر نوع سیستم گمرک است و مثالهای دیگر. پس ما نباید آن فردی را که برای کسب درآمد مجبور به فروش سوالات کنکور شده را متهم به سودجویی کنیم چرا که سودجوتر از آن فرد افرادی هستند که با تاراج آنچه که حتی زیر پای شماست در زیر زمین است به سودجویی مشغولند. مثلا ببینید چه کسانی از بستن اینترنت سودجویی میکنند و چه کسانی از نوع سیستم گمرک سود میجویند. در کشورهای پیشرفته ممکن است یک سرویس دهنده اینترنت به دلیل عدم توانایی کافی در رقابت بازار بسته میشود ولی در ایران سرویس دهنده اینترنت با سرپوش قانون سرویس دهنده ها تعطیل میشوند تا یک سرویس دهنده بزرگتر پر نفوذ در قانونگذاری بتواند با استفاده از قانون تصویبی خودش رقبا را کنار زده و هر سرویسی حتی با کیفیت نازل را ارائه کند و سود بجوید. مطمئن باشید بازیهای بزرگتری با آرزوهای جوانان شده که فروش سوالات کنکور در برابر آن هیچ است.

Farshad F گفت...

از آنجا که نظر من در مورد سودجویی به عنوان یکی از مهمترین واژگان تاریخ تمدن بشری مشابه نویسنده کامنت قبلی است و با توجه به آنکه آن کامنت بی نام است برای تنویر اذهان دوستان کامنت قبلی را من ننوشته بودم.