۱۳۸۳/۰۳/۲۱

معما

یک روز یک شخصی وارد یک ده میشود. در این ده 2 آرایشگاه مردانه وجود دارد. یکی از این آرایشگاهها بسیار تمیز و مرتب و صاحب آن نیز با موهای بسیار آراسته و مرتبی بود. اما آرایشگاه بعدی نا منظم و تقریبا کثیف با صاحبی با موهای نامرتب و سر و وضعی نامناسب بود. این شخص با اینکه بسیار به موهای خود اهمیت میداد آرایشگاه دوم را برای اصلاح موی خود برگزید/ چرا؟
جایزه: یک سری عکس زیبا از مونترال و تورنتو که توسط خودم گرفته شده به برندگان ارسال میگردد. لطفا آدرس پست الکترونیکی خود را ضمیمه کنید. جوابها را به من ایمیل کنید. ایمیل من در گروه یاهو وجود دارد.

۲ نظر:

Arash Salarian گفت...

معمای جالبی است ولی حیف آرش جان که این معما خیلی قدیمی است و زیادی معروف است. به احتمال زیاد تعداد زیادی از دوستان آنرا در یکی از کارهای کاظم فائقی در مجله دانشمند یا کتابهای که منتشر کرده بوده، دیده‌اند.

Arash Salarian گفت...

حرفی که سعید زده، در مورد اینکه جواب معما با گذشت زمان عوض شده، مرا به یاد یکی اساتید ارجمند صنعتی اصفهان انداخت. می‌گویند که برای ترمهای متوالی سوالهای امتحان درس این استاد عوض نشده بود تا به زمان ما رسید. در زمان ما،‌ استاد تکنیک جدیدی بکار گرفت و آن این بود که «جواب سوال‌ها» را عوض کرد! حالا یک معما: این استاد ارجمند که بود؟