۱۳۸۳/۰۳/۲۵

گر دست بُدی بر فلکم چون یزدان

اين‌جا که من هستم، دو سه روزی است که blogspot فيلتر شده. از طرف مخابرات اصفهان. شايد تا مدتي نتوانم وبلاگ را بخوانم و در آن بنويسم. الآن هم دارم از طريق يک سايت به اصطلاح فيلترشکن می‌نويسم. ولی‌ معلوم نيست، اين سايت هم شايد به زودي فيلتر شود. چه می‌توان کرد:

گفتا ز که ناليم که از ماست که بر ماست.

حلال کنيد/کيوان.

۹ نظر:

Arash Salarian گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

سلام آرش
لطفا بحث را ادامه دهيد

Arash Salarian گفت...

(ببخشید! تو پیام قبلی یه چیزای نامربوطی از یه پیام دیگه مخلوط شده بود . به این دلیل پاکش کردم و بخش مربوط را دوباره می‌فرستم)
یک راه ساده برای گذر از این جناب فیلتر، استفاده از Proxy های موجود در اینترنت است. اگر می‌دانی که web proxy چیست و چطور باید در IE آنرا تنطیم کنی، این دو آدرس هر روز دها و صدها Proxy فعال را فهرست می‌کنند:
http://www.atomintersoft.com/products/alive-proxy/proxy-list
http://www.samair.ru/proxy
البته این داستان سر درازی دارد و اگر کسی علاقه دارد اطلاعات بیشتری داشته باشد، بگوید تا بحث را گسترش دهیم.

کیوان گفت...

آقا ظاهراً فيلتر Blogspot برداشته شد.
اما در مورد سوال آقا رضا. اين سوال سه بخش دارد که از قضا هيچ کدام به هم ربطي ندارند. يکي اين که من گفته‌ام اوضاع خوب است (صرف نظر از اين که هم «اوضاع» و هم «خوب» بايد به درستي تعريف شوند)، دوم اين که شما با من موافق بوديد (چنين چيزي يادم نمي‌آيد. حداقل اين‌که شما از کارت ناراضي بودي ولي من ناراضي نيستم) و سوم اين که نظر من در مورد نوشته‌ي صالح چيست. لطفاً ارتباط اين سه را مشخص کنيد تا من بدانم به چه چيزي بايد جواب بدهم.

ناشناس گفت...

گسترش دهيد البته بحث پروکسي را نه چيز ديگر!

کیوان گفت...

من که حسابي گيج شدم. بالاخره نفهميدم سوال چيست. رضا جان چرا کامل‌تر و مفصل‌تر توضيح نمي‌دهي. به هر‌حال من هم باموافق بودن خودم با خودم کاملاً موافقم و هم با موافق بودن شما با مخالفت خودم تاحدي موافق ( نمي‌دانم شايد هم مخالف‌) هستم. اميدوارم اين جواب قانع‌کننده بوده باشد.
:-)

ناشناس گفت...

سلام معلومه که کلاسها تمام شده که وقت داري يک مقدار مخالف باشي و بعضي وقتها موافق؟ k1

Arash Salarian گفت...

از نظر عملی، برای استفاده کننده بحث پراکسی خیلی کوتاه است. کوتاه‌ترین روش کار به این ترتیب است: اول لیستی تازه از پراکسی‌های فعال به کمک آدرس‌هایی که قبلا گفتم تهیه کنید. سپس یک سرور پراکسی از آن لیست انتخاب کنید و آنرا به مرورگر اینترنت خود معرفی کنید. اگر نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید به این صفحه نگاهی کنید:
http://www.freeproxy.ru/en/free_proxy/howuse.htm
مرحله بعدی این است که به هر سایتی که می‌خواهید بروید چون دیگر مرحله‌ای باقی نمانده! نکته در این است که بسیاری از سرورهای پراکسی موقت هستند و ممکن است که هر چند روز یک بار نیاز پیدا کنید که از سرور تازه‌ای از لیستی که تهیه کرده‌اید استفاده کنید. برای پیدا کردن پروکسی‌سرورهای تازه علاوه بر لیست‌های بالا ساده ترین روش استفاده از گوگل برای جستجوی چنان لیستهایی است. مانند این مثال:
http://www.google.com/search?q=anonymous+proxy+list
اگر از روشهای «دستی» مانند بالا خوشتان نمی‌آید روشهای دیگری هم وجود دارند. به عنوان مثال می‌توانید از این برنامه و سرویس مجانی استفاده کنید:
http://www.guidescope.com/home

ناشناس گفت...

متشکرم