۱۳۸۳/۱۲/۱۸

IEEE fellow class of 2005

دیشب داشتم مجله The institute را می‌خواندم و به فهرست سال ۲۰۰۵ «یاران IEEE» برخوردم. امسال در این فهرست ۲۶۸ نام وجود دارد و بعضی از آنها مانند Bjarne Stroustrup (پدر زبان ++C) را همه می‌شناسند. من در بین این افراد چهار نفر ایرانی پیدا کرده‌ام:

  •   دکتر مهرداد مصلحی از مرکز تحقیقات Palo Alto در زمینه Single wafer processing technologies.
  •   پروفسور منیژه رازقی از دانشگاه Northwestern برای کارهایش در زمینه Compund semiconductor growth technology.

  •   پروفسور احمد صفری از دانشگاه Rutgers برای کارهایش در مورد Piezoelectric tranducers.
  •   پروفسور عبدالحمید اقوامی از دانشگاه لندن برای کارهایش در پیشرفت multiple access protocols for mobile communications.

البته من در گستره بی‌کران از سر تا به ته پیاز در هیچ نقطه‌ای قرار ندارم ولی خوب، آدم از دیدن موفقیت‌های هموطنانش خوشحال می‌شود.

۲ نظر:

Farshad F گفت...

فکر کنم اين آقاي پروفسور عبدالحميد اقوامي را جا انداختي.

Arash Salarian گفت...

راست می‌گویی. متن را اصلاح کردم و نام او را هم اضافه کردم. آخر انصاف بدهید، سنسور فارسی‌یاب در پیدا کردن این اسم که تمامش عربی بود نمی‌توانست خیلی خوب کار کند :)