۱۳۸۵/۰۸/۲۸

اندر محاسن وبگردی

در سنین مقتضی ولگردی نکردم این شد که در این سن و سال وبگرد شدم.
البته وبگردی مزایایی نسبت به ولگردی دارد، که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1- در ولگردی پاها خسته میشود.
2-ولگردی زمان مشخصی در طول روز را میطلبد.
3-در ولگردی آدم تابلو میشود.
4-در ولگردی همه میفهمند بیکاری.
5-در ولگردی محدودیت سن وجود دارد.
6-در ولگردی مشکل گرمی و سردی هوا وجود دارد.
7- بارانی و برفی بودن هوا در ولگردی خلل ایجاد میکنند.
8- در ولگردی مادر مکرمه هر از گاهی چای به دست پذیرائی نمی کند.و...
مهمتر از همه این که در وبگردی میتوان ماحصل چند ساعته را با دوستان شریک شد.
به عنوان مثال برگزیدگان دو سالانه عکس را میتوانید ببینید.
قصد دارم تحت عنوان وبگردی لینکهای جالب توجه خودم را بدون توضیحی یا حداکثر با توضیح کوتاهی بگذارم.خواهشمندم نظرتان را جهت شروع این کار بیان فرمائید.

۳ نظر:

کیوان گفت...

شاید بتوان یک لینک دونی درست کرد. مهرداد نظرت چیه ؟

mehrdad گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
mehrdad گفت...

کار ساده‌ای است. اگر از امکانات این وب‌سایت استفاده کنید، خیلی ساده و با یک کلیک‌ ِسمت ِ راست ماوس لینک صفحه‌های جالبی را که می‌بینید بگذارید در وب‌لاگ. (لینک‌های روزانه‌ای که سمت راست همین صفحه می‌بینید به همین روش در این وب‌لاگ گذاشته‌شده‌اند.)

اما پیش از آن باید چند قدم کوچک بردارید:

۱. به سایت دلیشس بروید و عضو بشوید. کافی است شناسه و گذرواژه‌ای انتخاب کنید. خودتان توضیح‌های سایت را بخوانید تا بفهمید به چه درد می‌خورد. اما خلاصه‌اش این است که می‌توانید لینک صفحه‌های جالب را در صفحه‌ای که این سایت به شما می‌دهد یادداشت کنید.

۲. اگر دوست‌داشتید می‌توانید این لینک‌ها را به بقیه‌ هم نشان بدهید. راه‌های مختلفی برای این کار هست. مثلآ یکی‌اش این است که فهرستی از این لینک‌ها را در وب‌لاگ خود بگذارید. کافی است که به این‌جا بروید و چند خط کدی را که به شما می‌دهد در قالب وب‌لاگ‌تان بگذارید.
البته برای وارد کردن این چند خط باید به قالب وب‌لاک دست‌رسی داشته‌باشید. فعلآ راه ساده‌اش این است که من خودم شناسه‌ای عمومی روی دلیشس درست کنم و کدش را در قالب و‌بلاگ بگذارم. شما هم ایمیلی به من بزنید تا‌ شناسه و گذرواژه را برای‌تان بفرستم.

‌۳. برای این که به راحتی لینکی را به صفحه‌ی دلیشس‌تان بفرستید:
-- اگر از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، این افزونه‌ را نصب کنید.
-- اگر از فایرفاکس استفاده می‌کنید، این افزونه را نصب کنید.

۴. یادتان باشد که وقتی لینکی را یادداشت می‌کنید، حتمآ یک یا چند برچسب (tag) مناسب هم برایش در نظر بگیرید.