۱۳۸۵/۰۹/۰۲

اعداد فارسی

آقا من یک مشکلی با فارسی ویندوزم دارم که اگر کسی بتواند کمک کند مشکل اساسی از من حل کرده است. من نمی توانم با صفحه کلید اعداد فارسی تایپ کنم و باید ابتدا به منوی insert بروم و از طریق symbol اعداد را وارد کنم. در نسخه های قبلی ویندوز با تغییر تنظیمات در regional setting مشکل با فارسی کردن تمام اعداد حل می شد که الان دیگر مقدور نیست. خدا یک عالمه عدد فارسی در دنیا و یک عالمه در آخرت به هر کسی که این مشکل را حل کند ببخشاید.

ضمنا چون مهرداد گفته بود نظرتان را در مورد پیشنهاد افشین بگویید من بگویم که فکر خوبی است و من مشکلی با آن ندارم به شرط آنکه لینکهایی که گذاشته می شود چندان زیاد نباشد که غیر قابل استفاده بشود.

۲ نظر:

mehrdad گفت...

I assume you are using Microsoft Word, if so, taking the following steps may solve the problem:

1. Go to Tools->Options
2. In "Option" dialog-box, click on "Complex Script" tab.
3. In "Numeral" list-box choose "Context".

Please let me know if it works.

Farshad F گفت...

خیلی ممنون مهرداد مشکل حل شد.