۱۳۸۳/۰۶/۲۵

چند تغییر


۱. توضیح گوشه‌ی سمت راست صفحه را می‌خواهم بردارم. منظورم آن جاست که زیر عنوان «معرفی» نوشته :
وبلاگ جمعی ورودی‌های سال ۶۹ دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان.
چرایش را می‌گویم. همیشه از این بیانیه‌ها که زیرش می‌‌نوشتند مثلآ « جمعی از مردم فلان» یا « جمعی از دوچرخه سواران ...» بدم می‌آمده. چه کس یا کسانی می‌توانند یا حق دارند سخن گوی همه‌ی دوچرخه‌سواران باشند؟ به همین سیاق فکر می‌کنم ما چند نفر هم فقط می‌توانیم از خودمان حرف بزنیم و برای خودمان. از کجا معلوم که دیگرانی که شصت و نهی هستند و از همان دانش‌کده بخواهند ما به نامشان و برایشان حرف بزنیم؟
۲. نام وبلاگ را هم می‌خواهم عوض کنم. باز هم به همان دلیل بند اول. آشناهایی قدیمی هستیم که با حرف می‌زنیم. آشنایی‌مان هم از پای کوه سید محمد شروع شده. چه می‌گویید اگر نام این جا را بگذاریم «پای کوه»؟ پیشنهاد دیگری دارید بگویید.
۳. باز هم به همان دلیل شاید آدرس وبلاگ را عوض کنم. البته این یکی را گفتم «شاید» چون شاید دیگرانی که گه گاه سری به این‌جا می‌زنند گمش کنند. باز هم اگر پیشنهادی دارید بگویید.
۴. با بلاگر هم مدارا کنید. اگر پانوشتی یا متنی نوشتید و بلافاصله منتشر نشد روی وبلاگ، دوباره نفرستیدش. چند دقیقه صبر کنید یا شاید چند ساعت. اگر باز هم خبری نبود، آن وقت دوباره بفرستیدش.
۵. جان هر که دوست دارید تحویل بگیرید.
قربان همگی
مهرداد


۹ نظر:

rmacapobre گفت...

hi i am max. i do not read arabic but i am interested to know if all arabs (from the saudis to iran) use the same alphabet?

i visited dubai one a year every summer when i was in highschool and i remember i enjoyed the food there.

Hamid Tajgardoon گفت...

در مورد توضیح میتوانید کلمه جمعی را حذف کنید ومثلا بگذارید "وبلاگ دوستان ورودی‌ سال ۶۹ دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان " در موردآدرس وبلاگ به نظر من دلیلی برای تغییرنام آن وجود ندارد چون شما این اسم را برای این بلاگر ثبت کردید دلیل نمیشود که این بلاگرسخنگوی تمام ورودیهای 69 برق و کامپیوتر صنعتی اصفهان باشند همانگونه که مثلا کسی که سایت یا وبلاگی به اسم ایرنیان ساخته دلیل نمیشود که سخنگوی همه ایرنیان باشد(iranian)

ناشناس گفت...

Hi max,
Well in fact Iranians are not Arabs, they are Iranian (or Persian) and they don't speak Arabic: They speak Farsi (or Persian). In writing, the glyphs are similar to arabic, the same way that German is similar to French: Arabic and Perisan are two languages with separate linguistics roots than now use a comon character set.

Arash Salarian گفت...

من هم مانند حمید فکر می‌کنم که تنها تغییری که می‌تواند جالب باشد این است که بجای «وبلاگ جمعی ورودی‌های ۶۹» بنویسیم «وبلاگ گروهی از ورودی‌های ۶۹». پای کوه هم جالب است ولی نکته این است که این وبلاگ برای ۶۹‌های برق و کامپیوتر درست شده ولی «پای کوه»ی‌ها تعدادشان خیلی بیشتر از این حرفها است. در هر حال به نظر من ایجاد وبلاگ‌های رقیبی مانند IUT68، IUT7x و غیره را بیشتر می‌پسندم تا اطراف کوه، آن ور کوه، پشت کوه، سید ممد و رفقا و ... ؛)

MBZ (Massoud Babaie-Zadeh) گفت...

اتفاقا من هم ميخواستم دقيقا نامي که آرش پيشنهاد کرده پيشنهاد دهم: «وبلاگ گروهي از دانشجويان برق و کامپيوتر ...». به هر حال ما که از طرف کسي حرف نميزنيم اسم همه اعضاي گروه هم که در صفحه اصلي هست يا حتي در معرفي مي توان گفت «گروه زير». در مورد آدرس وبلاگ من دليلي بر تغيير نمي بينم.
نام وبلاگ خوب است فقط حتما 69 آنرا فارسي بنويسيد، يک خارجي ممکن است فکرهاي خوبي نکند! يا اصلا بنويسيد 1369.

Farshad F گفت...

من چون باید تا آخر هفته خانه را عوض کنم و هنوز خانه پیدا نکرده ام، در این مقطع با هر تغییری مخالفم علاوه بر آنکه هر که از دوستان ورودی آن سال در آن دانشکده بخواهد وارد شود و چیزی بنویسد می تواند. الحمدالله نظارت استصوابی هم که نداریم. فکر کنم اگر با ترکیب "جمعی از ..." مشکلی دارید تنها آن را عوض کنید.

Fatemeh Esmaeeli گفت...

به به فرزانه خانم گل
کجايي ؟ ميخواستم بهت بگم چند شب پيش خوابت را ميديدم. خواب ميديدم تو وبلاگ مطلب نوشتي :)) ببين اينقدر اينکار را نکردي که تبديل به رويا شد حالا ديگه بايد فقط خوابش را ببينيم :)))
در مورد اسم وبلاگ راستش را بخواهيد الآن ذهن من حسابي قفل کرده يعني اين چند روز ثبت نام دانشجوها هست اينترنتيش کردنداز طريق وب انجام ميشه براي همين کلي کار انداختند رو دوش ما که تو مرکز کامپيوترهاي دانشکده ها هستيم دانشجوهاي جديدالورود امروز ثبت نامشون بود کلي از صبح تا حالا درگير بوديم چون اگر بچه ها از اينترنت استفاده ميکردند باند شبکه اشغال ميشد و تو آموزش دانشکده نميتونستند ثبت نام وروديهاي جديد را انجام بدهند خلاصه تا دلتان بخواهد اينجا شلوغ پلوغ است و ذهن من هم اصلا کار نميکند

کیوان گفت...

من هم با پيش‌نهاد مسعود و آرش در مورد «وب‌لاگ گروهی از دانشجويان برق و کامپيوتر ورودی ۱۳۶۹ دانش‌گاه صنعتی اصفهان» موافقم. در ضمن دوستان توجه داشته باشند که «وب‌لاگ جمعیِ ...» با «وب‌لاگ جمعی از ... » خیلی فرق می‌کند.
نام وب‌لاگ و آدرس‌ آن به نظرم همین طوری که هست خوب است. فقط می‌توانید به جای کامپیوتر بنویسید رایانه :-)

Arash Salarian گفت...

مهرداد جان فکر کنم که آش کمی شور شد. «وبلاگ ِ گروهی ِ چند نفر از ورودی‌های سال ۶۹» کمی بیش از حد عجیب و غریب است. مگر وبلاگ گروهی یک نفره هم داریم که عبارت «چند نفر» را به آن اضافه کرده‌ای؟ همان «وبلاگ گروهی از ورودی‌های سال ۶۹» کافی است.