۱۳۸۴/۰۳/۲۵

جادوی قدرت

ساعاتی پیش فیلم مارمولک 2 (منظور فیلم تبلیغاتی هاشمی ساخته کمال تبریزی است) را از تلویزیون می دیدم . با خودم فکر کردم این قدرت عجب نیروی جادویی دارد .براستی قدرت چه جاذبه ای دارد که $$$ی مثل هاشمی به خاطرش چنین اشک تمساح میریزدو یا کسی مانند معین که روزگاری در دانشگاه که یک محیط فرهنگی است اندیشه های متفاوت با معیارهای خودشان راپاکسازی میکرد امروزه وعده حضور دگر اندیشان و حتی مخالفان را در دولتش میدهد و یا فردی مثل مهرعلیزاده وعده رشد صنعتی و اقتصادی میدهد،###ی مثل قالیباف به جوانان وعده ایرانی آبادو آزاد میدهد و @@@ی مثل لاریجانی وعده نفس کشیدن در هوای تازه میدهدو ^^^ی مثل احمدی نژاد وعده بهبود معیشت مردم را .باز هم گلی به گوشه جمال محسن رضایی که فهمید وعده هایش زیادی آبکی اند و انصراف داد و به ذوب در *** قناعت کرد. در این میان وعده های عامیانه کروبی از همه جالب تر است به خصوص پرداخت ماهیانه 50000 تومان به افراد بالای 18 سال!! و در این بین مردم سرگردان در میان این وعده و وعید ها و مردد اینکه اساسا رای بدهند بهتر است یا ندهند(به جای علامات هر کلمه ای که فکر میکنید مناسب است استفاده کنبد)

۵ نظر:

Hamid Tajgardoon گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
mehrdad گفت...

آقا حمید تند رفته ای. مردم زن و بچه دارند. خیلی سخت نگیر و این فحش ها را هم که همه هر روز می شنویم. نوشتنش این جا جز دردسر چیزی ندارد. خلاصه کمی آرام باش و یک لیوان آب سرد هم بخور. بعد اگر دیدی حالت خوب نشد و برو بیرون
چند قدم راه برو. بعد هم برگرد جان هر که دوست داری کمی این متنت را اصلاح کن.

Farshad F گفت...

آقا به این پیشنها کروبی دقت کرده اید: می شود هر نفر سالی 600 هزار تومان اگر بگوییم الان 40 میلیون بالای 18 سال داریم (46 تا 48 میلیون رای دهنده بالای 16 سال داریم) می شود سالی 24000 میلیارد تومان. اگر فرض کنیم که تبدیل همه ارز حاصل از نفت به ریال باعث کاهش قیمت دلار به کمتر از 800 تومان نشود. می شود 30 میلیارد دلار در سال. می دانید درآمد نفتی ایران چقدر است؟
البته تقسیم درآمد نفتی به صورت سرانه بین تمامی ایرانیان و اداره کشور با گرفتن مالیات می تواند بسیار سیاست مناسبی باشد که فکر نکنم دولتی در ایران حداقل در دو دهه آتی بتواند آن را عملی کند.

Hamid Tajgardoon گفت...

آقا مهرداد البته این ها فحش نبود ولی حسب الامر کمی متن را اصلاح کردم. در مورد دردسر هم زیاد نگران نباش این روزها به خاطرفضای انتخابات بازار نقد سیاسی هم داغ است .در مورد پیشنهاد کروبی من فکر میکنم اگر زبانم لال کروبی انتخاب شود این صحبتش میتواند تورم زا باشد(حتی اگر به آن عمل نکند که نمیکند).چرا که در طول این سالها به تجربه دیده ایم که هر سال همزمان با اعلام درصد افزایش حقوق کارمندان دولت اجناس گران میشود .چه رسد به اینکه قرار باشد به هر خانواده ماهانه چنین مبلغی پرداخت شود

Arash Salarian گفت...

آقا با ماهی ۵۰ هزار تومان نمی‌صرفه! اگر بتونه بکندش ماهی ۵۵ هزار تومان، ما هم هستیم!!